Page 129 - SAĞLAM BANKACILIK MODELİ İLE "KATILIM BANKACILIĞINA GİRİŞ"
P. 129

DUAYENLER





 Allah Teâlâ sizden   mükemmel yapmak için çabalar, kaliteden ödün vermez, disiplinli çalışır, yaptığımız işin
 birisi bir iş yaptığında,   sorumluluğunu taşır. Profesyonelliğin kendisini hedeflerine ulaştıracağını bilir. Kendine
 onu sağlam ve güzel   güvenir ve saygı duyar; aynı şekilde başkalarının duygu ve düşüncelerine karşı da hassas
 yapmasını sever.  ve saygılı yaklaşır. Her ortamda sosyal nezaket içinde hareket eder. Kurumuna aidiyet
 ― Beyhakî, Şuabü’l-iman,      NUREDDIN CAN HOCAEFENDI
 IV/334-335.  duygusuyla bağlanır ve kurumunu layıkıyla temsil eder.
                             (1950-2011)
 Yenilikçilik
 "Hikmet müminin   Kuveyt Türk çalışanı vizyon ve hedefleri doğrultusunda ürün, hizmet ve iş yapış biçimle-  Nureddin Can Hocaefendi, bir akademisyen olmamasına rağmen örgün eğitim dışında
 yitiğidir, onu nerede   rinde en iyisine ulaşmak için sürekli araştırır ve kendini geliştirir. Köklerini unutmadan   aldığı eğitimler ve kendi çabalarıyla Türkiye’nin önde gelen İslam âlimlerinden birisi
 bulursa alır"  değişime açık olmanın gelişmenin ilk adımı olduğunun bilinciyle hareket eder. Kalıpların   olmayı başarmıştır. 1950 yılında Siirt’te doğan Nurettin Can Hocaefendi, çocukluk
 ― Tirmizî, İlim, 19  dışına çıkıp çağın gerektirdiği bütün imkânları kullanarak farklılık oluşturmayı hedefler.   yıllarından itibaren medrese tarzı eğitim kuruluşlarında birçok hocadan –yoğunlukla
 Bu amaçla, dünyada ve Türkiye’deki sektörel gelişmeleri, tüm yenilikleri takip eder.  da Tillo’da Molla Burhaneddin’den- eğitim almıştır. Çok zor şartlarda ve dönemin kısıtlı

                             imkânları içerisinde yetişen Nurettin Can Hocaefendi medrese eğitiminin sonunda
 Mü’min, diğer    Takım Ruhu  1970 yılında bir nevi mezuniyeti ve eğitim alınan konularda mesleki çalışma yapma
 mü’mine karşı birbirini   Kuveyt Türk çalışanı Kuveyt Türk’ün büyük bir takım olduğunu ve takım olmanın, gücünü   ve bu konuları öğretme ehliyetini ifade eden icâzeti almıştır.
 tutan, destekleyen    artırdığını bilir. Kuveyt Türk’ü büyük bir aile olarak görür ve kendini diğerlerine bağlayan   Nurettin Can Hocaefendi’den yıllarca ders alan öğrencilerinden birisi o dönemdeki
 bir bina gibidir.  manevi bağlara sahip çıkar. Bireysel farklılıkları zenginlik kabul edip ortak bir amaca
 ― Buharî, Salât, 88.        zor şartlarla ilgili olarak Hocaefendinin anlattığı şu hadiseyi nakletmektedir: “Bizler
 ulaşmak için birlikte hareket etmek gerektiğini bilir.  medresede okurken insanlardan, öğrenciler ve medrese için yardım toplardık. Tabi
                             kimsenin bir şeyi yoktu. Bize yapılan yardım kuru ekmek ve bir miktar ayrandan ibaret
                             olurdu. Biz bunları taşırken parmağımız ayrana batacak olsa o parmağımızı kesinlikle
                             yalamazdık. Çünkü diğer öğrenci arkadaşlarımızın parmağımıza bulaşan bu ayranda
                             hakkı olduğunu bilirdik.”
                                Bir süre Bitlis’in Hizan ilçesinde imamlık yapan Nurettin Can Hocaefendi, bilahare
                             memleketi Siirt’e dönerek 1979 yılına kadar orada imamlık yapmıştır. 1979 yılında
                             İstanbul’a tayininin çıkması üzerine 1982 yılına kadar da İstanbul’da imamlık görevine
                             devam etmiştir.
                                Nurettin Can Hocaefendi 1982 yılında imamlık görevinden istifa ederek kendini
                             tamamen Arapça ve İslami ilimlerin öğretimine adamıştır. İsmailağa Kuran Kursu
 Sonuç                       ve Aziz Mahmut Hüdai Vakfı'nda dersler vermiş, İlim ve İrşad Vakfı'nın kuruculuğunu
 İlkeler ve değerler insan davranışlarını nasıl belirleyebiliyorsa, kurumların uygulamalarını   üstlenmiştir. Kapsamlı bir İslami eserler kütüphanesine sahip olan Nurettin Can Ho-
 da o şekilde belirleyebilir. Kuveyt Türk bugün Türkiye’de en başarılı ve “sağlam” katılım   caefendi, çok sayıda öğrenci yetiştirmiştir. Oluşturduğu ilim gruplarında derslerini
 bankacılığını uygulayabiliyorsa bu başarının ardında Kuveyt Türk’ün değerleri yatmaktadır.   daha gün doğmadan vermeyi âdet edinmiş ve özellikle kış dönemlerinde daha sabah
 Şüphesiz Kuveyt Türk değerleri, bütün katılım bankaları tarafından benimsenmek zorunda   namazı vakti girmeden önce vakıf merkezine gelerek derslerini okutmuştur. Sağlık
 değildir. Çünkü güzel Türkçemizdeki “Her yiğidin bir yoğurt yiyişi vardır” sözü misali her   sorunları yaşamasına rağmen bu derslere uzun yıllar hiç aksatmadan devam etmiştir.
 katılım bankasının da kendine has bir çizgisi vardır. Fakat gerek Türkiye ölçeğinde gerekse   Kuveyt Türk Katılım Bankası’nın kurulduğu 1989 yılından 2009 yılına kadar Kuveyt
 küresel ölçekte katılım bankacılığı ile ilgili faaliyet gösteren kurum ve kuruluşların katılım   Türk Katılım Bankası Danışma Kurulu başkanlığını yürüten Nurettin Can Hocaefendi,
 bankacılığını en iyi şekilde uygulayabilmeleri için bu kurum ve kuruluşların Kuveyt Türk   2011 yılında vefat etmiştir.
 değerlerini incelemeleri muhakkak faydalı olacaktır.

















 128  |   KATILIM BANKACILIĞINDA TEMEL ILKELER
   124   125   126   127   128   129   130   131   132   133   134