Page 128 - SAĞLAM BANKACILIK MODELİ İLE "KATILIM BANKACILIĞINA GİRİŞ"
P. 128

DUAYENLER





                   Allah Teâlâ sizden     mükemmel yapmak için çabalar, kaliteden ödün vermez, disiplinli çalışır, yaptığımız işin
              birisi bir iş yaptığında,   sorumluluğunu taşır. Profesyonelliğin kendisini hedeflerine ulaştıracağını bilir. Kendine
                 onu sağlam ve güzel      güvenir ve saygı duyar; aynı şekilde başkalarının duygu ve düşüncelerine karşı da hassas
                    yapmasını sever.      ve saygılı yaklaşır. Her ortamda sosyal nezaket içinde hareket eder. Kurumuna aidiyet
                   ― Beyhakî, Şuabü’l-iman,                                                                                                              NUREDDIN CAN HOCAEFENDI
                            IV/334-335.   duygusuyla bağlanır ve kurumunu layıkıyla temsil eder.
                                                                                                                                                       (1950-2011)
                                          Yenilikçilik
                    "Hikmet müminin       Kuveyt Türk çalışanı vizyon ve hedefleri doğrultusunda ürün, hizmet ve iş yapış biçimle-                     Nureddin Can Hocaefendi, bir akademisyen olmamasına rağmen örgün eğitim dışında
                 yitiğidir, onu nerede    rinde en iyisine ulaşmak için sürekli araştırır ve kendini geliştirir. Köklerini unutmadan                   aldığı eğitimler ve kendi çabalarıyla Türkiye’nin önde gelen İslam âlimlerinden birisi
                         bulursa alır"    değişime açık olmanın gelişmenin ilk adımı olduğunun bilinciyle hareket eder. Kalıpların                     olmayı başarmıştır. 1950 yılında Siirt’te doğan Nurettin Can Hocaefendi, çocukluk
                        ― Tirmizî, İlim, 19  dışına çıkıp çağın gerektirdiği bütün imkânları kullanarak farklılık oluşturmayı hedefler.                yıllarından itibaren medrese tarzı eğitim kuruluşlarında birçok hocadan –yoğunlukla
                                          Bu amaçla, dünyada ve Türkiye’deki sektörel gelişmeleri, tüm yenilikleri takip eder.                         da Tillo’da Molla Burhaneddin’den- eğitim almıştır. Çok zor şartlarda ve dönemin kısıtlı

                                                                                                                                                       imkânları içerisinde yetişen Nurettin Can Hocaefendi medrese eğitiminin sonunda
                       Mü’min, diğer      Takım Ruhu                                                                                                   1970 yılında bir nevi mezuniyeti ve eğitim alınan konularda mesleki çalışma yapma
              mü’mine karşı birbirini     Kuveyt Türk çalışanı Kuveyt Türk’ün büyük bir takım olduğunu ve takım olmanın, gücünü                        ve bu konuları öğretme ehliyetini ifade eden icâzeti almıştır.
                  tutan, destekleyen      artırdığını bilir. Kuveyt Türk’ü büyük bir aile olarak görür ve kendini diğerlerine bağlayan                    Nurettin Can Hocaefendi’den yıllarca ders alan öğrencilerinden birisi o dönemdeki
                      bir bina gibidir.   manevi bağlara sahip çıkar. Bireysel farklılıkları zenginlik kabul edip ortak bir amaca
                       ― Buharî, Salât, 88.                                                                                                            zor şartlarla ilgili olarak Hocaefendinin anlattığı şu hadiseyi nakletmektedir: “Bizler
                                          ulaşmak için birlikte hareket etmek gerektiğini bilir.                                                       medresede okurken insanlardan, öğrenciler ve medrese için yardım toplardık. Tabi
                                                                                                                                                       kimsenin bir şeyi yoktu. Bize yapılan yardım kuru ekmek ve bir miktar ayrandan ibaret
                                                                                                                                                       olurdu. Biz bunları taşırken parmağımız ayrana batacak olsa o parmağımızı kesinlikle
                                                                                                                                                       yalamazdık. Çünkü diğer öğrenci arkadaşlarımızın parmağımıza bulaşan bu ayranda
                                                                                                                                                       hakkı olduğunu bilirdik.”
                                                                                                                                                          Bir süre Bitlis’in Hizan ilçesinde imamlık yapan Nurettin Can Hocaefendi, bilahare
                                                                                                                                                       memleketi Siirt’e dönerek 1979 yılına kadar orada imamlık yapmıştır. 1979 yılında
                                                                                                                                                       İstanbul’a tayininin çıkması üzerine 1982 yılına kadar da İstanbul’da imamlık görevine
                                                                                                                                                       devam etmiştir.
                                                                                                                                                          Nurettin Can Hocaefendi 1982 yılında imamlık görevinden istifa ederek kendini
                                                                                                                                                       tamamen Arapça ve İslami ilimlerin öğretimine adamıştır. İsmailağa Kuran Kursu
                                          Sonuç                                                                                                        ve Aziz Mahmut Hüdai Vakfı'nda dersler vermiş, İlim ve İrşad Vakfı'nın kuruculuğunu
                                          İlkeler ve değerler insan davranışlarını nasıl belirleyebiliyorsa, kurumların uygulamalarını                 üstlenmiştir. Kapsamlı bir İslami eserler kütüphanesine sahip olan Nurettin Can Ho-
                                          da o şekilde belirleyebilir. Kuveyt Türk bugün Türkiye’de en başarılı ve “sağlam” katılım                    caefendi, çok sayıda öğrenci yetiştirmiştir. Oluşturduğu ilim gruplarında derslerini
                                          bankacılığını uygulayabiliyorsa bu başarının ardında Kuveyt Türk’ün değerleri yatmaktadır.                   daha gün doğmadan vermeyi âdet edinmiş ve özellikle kış dönemlerinde daha sabah
                                          Şüphesiz Kuveyt Türk değerleri, bütün katılım bankaları tarafından benimsenmek zorunda                       namazı vakti girmeden önce vakıf merkezine gelerek derslerini okutmuştur. Sağlık
                                          değildir. Çünkü güzel Türkçemizdeki “Her yiğidin bir yoğurt yiyişi vardır” sözü misali her                   sorunları yaşamasına rağmen bu derslere uzun yıllar hiç aksatmadan devam etmiştir.
                                          katılım bankasının da kendine has bir çizgisi vardır. Fakat gerek Türkiye ölçeğinde gerekse                     Kuveyt Türk Katılım Bankası’nın kurulduğu 1989 yılından 2009 yılına kadar Kuveyt
                                          küresel ölçekte katılım bankacılığı ile ilgili faaliyet gösteren kurum ve kuruluşların katılım               Türk Katılım Bankası Danışma Kurulu başkanlığını yürüten Nurettin Can Hocaefendi,
                                          bankacılığını en iyi şekilde uygulayabilmeleri için bu kurum ve kuruluşların Kuveyt Türk                     2011 yılında vefat etmiştir.
                                          değerlerini incelemeleri muhakkak faydalı olacaktır.

















                                          128  |   KATILIM BANKACILIĞINDA TEMEL ILKELER
   123   124   125   126   127   128   129   130   131   132   133