Page 202 - SAĞLAM BANKACILIK MODELİ İLE "KATILIM BANKACILIĞINA GİRİŞ"
P. 202
Kuveyt Türk Kredi Kartı: Bu nedenle aşağıdaki 2010 yılına ait örnek vade farkı oranları da ilerleyen dönemlerde
sabit kalmamış, değişmiştir.
Sale Plus’ın Özellikleri
Sale Plus’ın en temel özelliği müşterilerine indirim ve taksit imkânları sunmasıdır. Sale
Plus kullanıcılara iki şekilde indirim imkânı sunmaktadır: kasada indirim ve doğrudan
POS’tan indirim. Bu sayede müşterilerinin indirimli alışveriş yapmasını sağlayarak onlara
çeşitli avantajlar sunmaktadır. Bunun yanında Sale Plus müşterilerine esnek bir taksit-
lendirme hizmeti de sunmaktadır. Sale Plus kredi kartıyla taksitli alışveriş yapmak için Tablo 1-5.4
Sale Plus Vade
herhangi bir üye işyeri şartı gerekmemektedir. Müşteri dilediği bankanın ve işyerinin POS
makinesinde yapacağı alışverişleri, kendi belirlediği taksit sayısında taksitlendirebilmek- Farkı Oranları
tedir. Yani müşteri üye iş yeri aramak ya da onların belirleyeceği taksit sayısına uymak
zorunda değildir. Ayrıca yurtdışı alışverişleri bile taksitlendirilebilir.
Müşteri, Sale Plus kartının taksit sayısını belirlediyse sadece belirli bir değerin üzerin-
deki işlemleri taksitlendirilebilir. Kontör işlemleri, vergi ödemeleri, kuyumcularda yapılan VAKA INCELEMESI / KATILIM BANKACILIĞINDA KREDI KARTLARI VE BIR ÖRNEK OLARAK KUVEYT TÜRK KREDI KARTI: SALE PLUS
tek çekim işlemler, sigorta işlemleri ve fatura işlemleri ise taksitlendirilmemektedir.
Altın Puan Nedir, Nasıl Çalışır?
Altın Puan, Sale Plus’ın puan sisteminin adıdır. Müşterilere yaptığı taksitli işlemler için
Altın Puan verilir. Biriken altın puanlar müşterinin ekstre tarihinde 10 TL ve üzerindeyse
bütün puanlar o günkü altın kurundan miligram altına çevrilip müşterinin altın cari hesa-
bına aktarılır. Bu özelliği ile müşterisine miligram altın veren dünyadaki ilk ve tek karttır.
Yapılan taksitli işlemin %1 kadar altın puan kazanılır.
Sale Plus ile Taksit Sayısı Nasıl Değiştirilir?
Sale Plus’ta taksit sayısı çağrı merkezi, internet şubesi ve SMS kanalları ile değiştirilebilir.
Müşteri taksit sayısını değiştirmek istediğinde çağrı merkezini arayıp personele taksit
sayısını değiştirmek istediğini belirterek istediği taksit sayısını uygulatabilir. Müşteri in-
ternet şubesinde kartlar menüsünden de bu işlemi kendi başına yapabilir. Taksit sayısını
değiştirmek için müşteri aynı zamanda cep telefonunun kısa mesaj servisini (SMS) de
kullanabilir. Müşterinin SMS ile “Taksit boşluk Kartın son dört rakamı boşluk istenilen
taksit sayısı” (örn. Taksit 1234 10 şeklinde) yazıp 2848’e göndermesi hâlinde taksit sayısı
değiştirilecek ve müşteriye bilgilendirme mesajı gönderilecektir.
Burada dikkati çekilmesi gereken önemli bir husus ise taksitlendirme işleminin alış-
verişten önce yapılması zorunluluğudur. Aksi takdirde yapılacak işlem borcun finansmanı
olacağı için bu şekilde bir işlem gerçekleştirilemeyecektir. Müşteri alışverişinden önce,
yapacağı alışverişin kaç taksitli olacağını belirlemeli ve işlem bu şekilde yapmalıdır.
Sale Plus Vade Farkları
Sale Plus’ta müşteri satıştan önce kesinleştirmek suretiyle taksit sayısını değiştirebilir
ve taksit sayısı arttıkça vade farkı oranı da artar. Örnek olarak Tablo 5.4’te 2010 yılına
ait Sale Plus vade farkı oranlarına bakıldığında 2 taksitte vade farkı oranı %2,77 iken
taksit sayısı 8’e çıkarıldığında müşterinin ödeyeceği vade farkı oranı artarak %8.46’ya
yükselmektedir. Vade farkı oranları sabit değildir ve belirli periyotlarla güncellenmektedir.
203 | KATILIM BANKACILIĞINDA FON KULLANDIRMA YÖNTEMLERİ | 204