Page 8 - Sanatın ve Sanatkarın İzinde
P. 8

ÖNSÖZ


                  Geleneksel sanatlarımız, her bir asırda ustaların rehberliğin-  Bankacılık tarihinde bir ilk olarak Kuveyt Türk Katılım
                  de elden ele yeni eserler, isimler ve anlamlar kazanarak istik-  Bankamızın Özel Bankacılık portalında bugüne kadar
                  rarlı yolculuğunu sürdürüyor.                          yayınladığımız ve an itibarıyla sayıları 240’ın üzerinde-
                                                                         ki kültür-sanat yazılarımızın arasından 30 farklı sanat
                  Usta, hemen her sanat ve zanaat dalında olduğu gibi öz sa-  ve zanaat dalını ve dahi 30 ustayı kitabımızda misafir
                  natlarımızın vazgeçilmez, aslî unsuru. Usta, öğrendiklerini   ediyoruz.
                  kendine hiçbir bilgi kırıntısı saklamadan çırağına, kalfasına
                  öğretmekle mükellef. Bunun içindir ki “Malın zekâtı kırkta   Kitabımızın “Dünden  Bugüne  İki  Usta”  bölümünde  tezyîni
                  bir, ilmin ve sanatın zekâtı yüzde yüzdür.” denilmiştir.  sanatlarımıza  çok  büyük  hizmetleri  geçen  müzehhibe  Fat-
                                                                         ma Rikkat Kunt Hanımefendi’nin ve hat sanatının beyefen-
                  Şüphesiz sanat, ustaya tevdî edilen önemli bir emanettir. Ha-  di şahsiyeti Prof. Dr. Ali Alparslan’ın örnek sanat, estetik ve
                  kikatli usta, emanetine bihakkın sahip çıkan insan-ı kâmil-  çalışma hayatlarına ayna tutuyoruz.  “Bugünden Yarına İki
                  dir. Eser ise ustadan geriye, yüzyıllar sonrasına sarkaçlanan   Usta” kısmında ise hat sanatının mektepli ve alaylı ustası,
                  saygı ve hürmete lâyık kutlu bir izdir. Sanatta ve dahi eserde   hocaların hocası Dr. Hüseyin Gündüz ile birlikte katı‘, ebru
                  zirveye ulaşmak için çok çalışmak, üstün gayretler göstermek   ve tezhip sanatlarımızı yurt içinde olduğu kadar yurt dışında
                  gerekir.  Malum  olduğu  üzere,  herhangi  bir  sanat  dalında   da en iyi bir şekilde temsil eden Ahmet Çoktan’ın sanat dün-
                  halka ve Hakk’a mâl olmak için sırat-ı müstakîm üzere olmak   yalarına nazar ediyoruz.
                  gerekir. Bunun için de sâlih bir kalbe ve düzgün bir duruşa
                  ihtiyaç duyulmaktadır.                                 Çalışmamızın  ana  eksenini  oluşturmakta  olan  Hüsn-i  Hat
                                                                         (Mahmut  Şahin), Tezhip  (Faruk Taşkale),  Minyatür  (Gülçin
                  “Sanatın ve Sanatkârın İzinde” serlevhalı kitabımızda yuka-  Anmaç), Ebru (Alparslan Babaoğlu), Cilt (Gürcan Mavili), Katı‘
                  rıda arz ettiğimiz hususları önceleyerek, bu toprakların ha-  (Ersin Yıldızhan), Kalemişi (Semih İrteş), Dinî Türk Mûsikîsi
                  kikatli  ustalarının  maharetlerine,  birikimlerine,  eser,  söz,   (Ahmet Hakkı Turabi), Çini (Ayşe Özkan), Seramik (Meryem
                  eylem ve fiillerine odaklandık.                        Uguz Kaplan), Tesbih (Eymen Gürtan), Naht (Mesut Dikel),
                                                                         Ahşap Oyma (Bekir Uslu), Kündekârî (Şehmuz Okur), Sedef
                  Kitabımızda  sanat  ve  estetik  güzellikleri,  çalışmaları,  öğ-  Kakma (Sinan Çiftci), Bakır Kakma (Ebubekir İnan), Mücev-
                  rencileri  üzerinden  bugünden  yarına  miras  bırakacak  us-  her Tasarımı ve Tezyinatı (Uğur Karataş), Vitray (Mustafa To-
                  talarla yaptığımız söyleşilerde uzmanı oldukları sanat da-  paloğlu), Sıcak Cam Sanatı (Etem Geyik), Cam Süsleme (Ren-
                  lının  gerektirdiği  yetkinlikle  birlikte  hâdisenin  özü  olan   gin Alkın), Dival işi / Maraş işi (İlkay Dilibağlı), Tel Kırma/
                  edebi ve güzel ahlâkı da temâşâ ettik. Ustalarımızın gönül   Bartın işi (Meral Döngel), Bosna Kilim Sanatı (Amila Smajo-
                  evlerinde yaşattıkları Ahilik kültürünün ve fütüvvet ahlâkı-  vic´), Yazmacılık (Didem Öz), Keçecilik/Tepme Keçecilik (Emel
                  nın umdelerini talebelerine hâl ve kâl lisanıyla aktardıkla-  Oğuz), Bastonculuk (Refa Gökbulak), Kaligrafi (Bünyamin Kı-
                  rını gözlemledik.                                      nacı), Geleneksel İpek Dokumacılığı (Yılmaz Büyükaşık), Kit-
   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13