Page 242 - SAĞLAM BANKACILIK MODELİ İLE "KATILIM BANKACILIĞINA GİRİŞ"
P. 242

Krediler








                         Kredi başvurularının                                                                                                  u grup, bireysel, kurumsal ya da ticari müşterilerin kredi geçmişlerini ve mali




                                  ne derece hızlı                                                                                      Bkredilerin tahsilini, geciken kredilerin yasal çerçevede geri dönüşünü sağlama-
                                                                                                                                               göstergelerini de dikkate alarak fon ihtiyaçlarını değerlendirmeli, sektörel ve
                                                                                                                                               ekonomik gelişmeleri izlemeli, geleceğe dair öngörülerde bulunmalı ve verilen


                               ve doğru şekilde                                                                                         lıdır. Kredi başvurularının ne derece hızlı ve doğru şekilde değerlendirildiği ve sorunlu
                                                                                                                                        kredi tahsil sayısının azlığı, bu grubun ne kadar başarılı faaliyet gösterdiğinin ölçüsüdür.


                                                                                                                                        Organizasyon yapısı 5 ana departmandan oluşmaktadır.
                           değerlendirildiği ve                                                                                                                                                                                   


                                                                                                                                                                                                                                Şekil 2-3.1
                                      sorunlu kredi                                                                                                                                                                             Krediler
                                                                                                                                                                                                                                Grubu
                                                                                                                                                                                                                                Organizasyon
                                                                                                                                                                                                                                Yapısı

                        tahsil sayısının azlığı,                                                                                                                                                                                                BIREYSEL VE IŞLETME BANKACILIĞI      KURUMSAL VE TICARI BANKACILIK      KREDILER      ULUSLARARASI BANKACILIK      OPERASYON, TEKNOLOJI, IDARI IŞLER      MALI KONTROL      DENETIM VE RISK      IK, EĞITIM, KALITE      HUKUK VE RISK TAKIP




                             krediler grubunun




                               ne kadar başarılı                                                                                        Mali Tahlil ve İstihbarat Müdürlüğü



                                                                                                                                        Kredili olarak çalışan veya çalışmak isteyen şirketlerin durumlarının değerlendirilmesi, bu
                       faaliyet gösterdiğinin                                                                                           şirketler ve önceki yıllarda limit tahsisi yapılan müşteriler ziyaret edilerek mali verilerine
                                                                                                                                        göre kredi raporlarının oluşturulması bu departmanın görevidir. Bunun için firmaların
                                                                                                                                        içinde yer aldığı sektörlerdeki gelişmeler iyi takip edilmeli, banka fonlama politikalarına
                                                                                                                                        katkıda bulunacak şekilde belirli aralıklarla sektörel raporlar hazırlanmalıdır. Sorunlu ala-
                                          ölçüsüdür.                                                                                    cakların plasmana oranının bankacılık sektör ortalamasının altında olması, bu departma-
                                                                                                                                        nın başarılı olduğunu gösterir. Temel görevleri aşağıdaki gibi sıralanabilir:
















                                                                                                                                                                                                         |  243
   237   238   239   240   241   242   243   244   245   246   247