Page 242 - SAĞLAM BANKACILIK MODELİ İLE "KATILIM BANKACILIĞINA GİRİŞ"
P. 242
Krediler
Kredi başvurularının u grup, bireysel, kurumsal ya da ticari müşterilerin kredi geçmişlerini ve mali
ne derece hızlı Bkredilerin tahsilini, geciken kredilerin yasal çerçevede geri dönüşünü sağlama-
göstergelerini de dikkate alarak fon ihtiyaçlarını değerlendirmeli, sektörel ve
ekonomik gelişmeleri izlemeli, geleceğe dair öngörülerde bulunmalı ve verilen
ve doğru şekilde lıdır. Kredi başvurularının ne derece hızlı ve doğru şekilde değerlendirildiği ve sorunlu
kredi tahsil sayısının azlığı, bu grubun ne kadar başarılı faaliyet gösterdiğinin ölçüsüdür.
Organizasyon yapısı 5 ana departmandan oluşmaktadır.
değerlendirildiği ve
Şekil 2-3.1
sorunlu kredi Krediler
Grubu
Organizasyon
Yapısı
tahsil sayısının azlığı, BIREYSEL VE IŞLETME BANKACILIĞI KURUMSAL VE TICARI BANKACILIK KREDILER ULUSLARARASI BANKACILIK OPERASYON, TEKNOLOJI, IDARI IŞLER MALI KONTROL DENETIM VE RISK IK, EĞITIM, KALITE HUKUK VE RISK TAKIP
krediler grubunun
ne kadar başarılı Mali Tahlil ve İstihbarat Müdürlüğü
Kredili olarak çalışan veya çalışmak isteyen şirketlerin durumlarının değerlendirilmesi, bu
faaliyet gösterdiğinin şirketler ve önceki yıllarda limit tahsisi yapılan müşteriler ziyaret edilerek mali verilerine
göre kredi raporlarının oluşturulması bu departmanın görevidir. Bunun için firmaların
içinde yer aldığı sektörlerdeki gelişmeler iyi takip edilmeli, banka fonlama politikalarına
katkıda bulunacak şekilde belirli aralıklarla sektörel raporlar hazırlanmalıdır. Sorunlu ala-
ölçüsüdür. cakların plasmana oranının bankacılık sektör ortalamasının altında olması, bu departma-
nın başarılı olduğunu gösterir. Temel görevleri aşağıdaki gibi sıralanabilir:
| 243