Page 243 - SAĞLAM BANKACILIK MODELİ İLE "KATILIM BANKACILIĞINA GİRİŞ"
P. 243

Krediler








 Kredi başvurularının   u grup, bireysel, kurumsal ya da ticari müşterilerin kredi geçmişlerini ve mali




 ne derece hızlı   Bkredilerin tahsilini, geciken kredilerin yasal çerçevede geri dönüşünü sağlama-
                     göstergelerini de dikkate alarak fon ihtiyaçlarını değerlendirmeli, sektörel ve
                     ekonomik gelişmeleri izlemeli, geleceğe dair öngörülerde bulunmalı ve verilen


 ve doğru şekilde   lıdır. Kredi başvurularının ne derece hızlı ve doğru şekilde değerlendirildiği ve sorunlu
              kredi tahsil sayısının azlığı, bu grubun ne kadar başarılı faaliyet gösterdiğinin ölçüsüdür.


              Organizasyon yapısı 5 ana departmandan oluşmaktadır.
 değerlendirildiği ve                                                                                   


                                                                                                      Şekil 2-3.1
 sorunlu kredi                                                                                        Krediler
                                                                                                      Grubu
                                                                                                      Organizasyon
                                                                                                      Yapısı

 tahsil sayısının azlığı,                                                                                             BIREYSEL VE IŞLETME BANKACILIĞI      KURUMSAL VE TICARI BANKACILIK      KREDILER      ULUSLARARASI BANKACILIK      OPERASYON, TEKNOLOJI, IDARI IŞLER      MALI KONTROL      DENETIM VE RISK      IK, EĞITIM, KALITE      HUKUK VE RISK TAKIP




 krediler grubunun




 ne kadar başarılı   Mali Tahlil ve İstihbarat Müdürlüğü



              Kredili olarak çalışan veya çalışmak isteyen şirketlerin durumlarının değerlendirilmesi, bu
 faaliyet gösterdiğinin   şirketler ve önceki yıllarda limit tahsisi yapılan müşteriler ziyaret edilerek mali verilerine
              göre kredi raporlarının oluşturulması bu departmanın görevidir. Bunun için firmaların
              içinde yer aldığı sektörlerdeki gelişmeler iyi takip edilmeli, banka fonlama politikalarına
              katkıda bulunacak şekilde belirli aralıklarla sektörel raporlar hazırlanmalıdır. Sorunlu ala-
 ölçüsüdür.   cakların plasmana oranının bankacılık sektör ortalamasının altında olması, bu departma-
              nın başarılı olduğunu gösterir. Temel görevleri aşağıdaki gibi sıralanabilir:
















                                                                               |  243
   238   239   240   241   242   243   244   245   246   247   248