Page 336 - SAĞLAM BANKACILIK MODELİ İLE "KATILIM BANKACILIĞINA GİRİŞ"
P. 336
Proje: Bankada Kampüs Proje, Kuveyt Türk yetenek havuzunu yetenekli gençlerin en iyileriyle doldurmak ve ardın-
dan da bu adayları elde tutup yeteneklerini geliştirmek üzerine kurgulanmıştır. Bunun için
ayrı bir proje grubu oluşturulmuş ve projenin fizibilite raporu hazırlanmıştır.
Kuveyt Türk’te yılda 800’e yakın istihdam yapılmakta olup ve bu rakamın bu tempo ile
önümüzdeki yıllarda 1000’leri geçmesi beklenmektedir. İstihdamın büyük bir bölümü
bankacılık deneyimi olmayan yeni mezun öğrencilerden yapılmaktadır. Bu nedenle ön- Tablo 2-8.2
celikli konuların başında yeni mezun istihdamında doğru işe doğru insanı yerleştirmek Bankada Kampüs VAKA INCELEMESI / KUVEYT TÜRK BANKADA KAMPÜS PROJESİ
gelmektedir. Projesinin Ana
Aşamaları
Bankada Kampüs Projesinin Amacı
Yeni mezunların mülakatlara geldiklerinde çoğu kez nasıl bir iş istedikleri konusunda ka-
rarsız olduklarına şahit olunmuştur. Bu noktada Kuveyt Türk –kısmen sosyal sorumluluk
gereği- gençleri hayata hazırlamayı kendisine âdeta bir misyon edinmiştir. Bu sayede
de öğrenciler okul yaşamları sırasında bankacılığı ve çalışma ortamını görme fırsatı
kazanmaktadırlar. Benzer şekilde öğrenciler faizsiz bankacılığı ve çalışma ortamını tanır
ve gelecekleri ile ilgili karar verirken Kuveyt Türk de onları daha yakından tanıma, aradığı
yetkinliklere ne kadar sahip olduklarını gözlemleme imkânına sahip olmaktadır. Özetle Tablo 2-8.3
Bankada Kampüs projesinde iki temel hedef vardı: Sosyal sorumluluk olarak öğrencileri Öğrencilerin Yer
hayata hazırlamak ve istihdam edilen yeni mezunları Bankada Kampüs kapsamında ça- Aldığı Proje
lışmış öğrencilerden seçerek daha nitelikli bir istihdam gerçekleştirmek. Alanları
Projenin içeriği
Öğrenciler bankanın çeşitli departmanlarında çalışarak kendilerine atanan bir mentor
(hami) gözetiminde çalışma hayatına ilk adımlarını atmaktadırlar. Pratik eğitimlerini
bulundukları departmanlarda alan öğrenciler için sınıf içi eğitimler de tasarlanmıştır.
Bunlara Oryantasyon, Faizsiz Bankacılık, Temel Bankacılık, Hizmet Kültürü eğitimleri
örnek olarak gösterebilir. Bu eğitimlerden farklı olarak yetkinlikleri geliştirmeye yönelik
Başarı İçin Yüksek Öncelikler, Müşteri Odaklı İlişki Yönetimi vb. eğitimler öğrencilere haf-
ta sonları Genel Müdürlük binasının konferans salonunda verilmektedir. Bankada kampüs
programı kapsamında öğrenciler de bankanın yürüttüğü projelere katılarak kendilerini
geliştirme imkânı bulmaktadırlar. Bu projelerden biri olan www.bankadakampus.com.tr
sitesi, Bilgi Teknolojileri Departmanı’ndaki bilgisayar mühendisliğinde okuyan öğrenciler Tablo 2-8.4
tarafından yapılmıştır. Adaylara Verilen
Eğitimler
Projenin Öğrenciler ve Kuveyt Türk açısından Faydaları
Projenin biri öğrenciler için diğeri de kurum için olmak üzere iki faydası vardır: Bu proje
sayesinde öğrenciler bilmedikleri ama öğrenmek istedikleri bir sektörü en doğru kayna-
ğından öğrenmekte, kendilerine yardımcı olan mentorlardan gerek bankacılık ile gerekse
de iş hayatı ile ilgili bilgi alabilmektedirler. Bulundukları departmanda birçok profesyonel
ile birlikte çalışma imkânı bulan bu öğrencilerin sigortaları çalışma hayatına paralel ola-
rak başlatılmaktadır. Bunların yanı sıra geldikleri gün üzerinden ödenen ücret ile maddi
kazanç da elde ettikleri gibi Bankada Kampüs projesi için özel tasarlanmış eğitimler ile
hem iş bilgilerini geliştirmekte hem de kişisel gelişimlerine katkı sağlamaktadırlar.
Bankada Kampüs projesi sayesinde istihdamda yeni mezun, tecrübesiz istihdamı ye-
rine kısmen tecrübe kazanmış, bankacılığı görmüş ve kariyer planlamasında ilk sırada
Kuveyt Türk’ü düşünen öğrenciler kuruma kazandırılmış olmaktadır.
336 | SAĞLAM BANKACILIK MODELI • IK, EĞITIM, KALITE | 337