Page 226 - Sanatın ve Sanatkarın İzinde
P. 226
BEKİR U SL U
224
Hadis-i Şerif: Kul, kardeşine yardım ettiği Tavan göbeği ahşap oyma
sürece Allah da onun yardımcısıdır. çalışması. Kayın ağacı.
Hat: Muhammed D. Cellûl.
Ahşap Oyma: Bekir Uslu. Ceviz ağacı.
mimarlardan restoratörlere, cami derneklerinden yerli ve yabancı başlar. Bu işlem ne kadar iyi yapılırsa elimizdeki ahşap farklı bir
devlet adamlarına kadar uzayıp gidiyor. kimliğe o kadar iyi bürünür. Kesim ve zemin çıkartma işlemi ge-
Bu talepler, yaptığım işin kadrinin kıymetinin bilindiğine işaret rekli görülürse az önce bahsettiğim çalışmalar ikinci, hatta üçün-
ediyor ve bir sonraki nesillere aktarımı noktasında gönlüme ümit cü kez tekrarlanır. En son, ince işçilik gerektiren kısımlar yapıl-
tohumları saçıyor. dıktan sonra zımparası yapılır. Bu kısımdan sonra eserde boya,
vernik gibi işler isteniyorsa boyanmak için başka bir ustanın eline
Bir hat eseri ya da tavan göbeği özelinde oyma bir çalışmanın gider. Eğer ortaya çıkan mamulün son işlemini ben yapacaksam
ahşaptan mihraba yahut tavana/duvara asılıncaya kadar ge- “gomalak” dediğimiz doğal cila sürerek ahşap eseri müşterilerime
çirdiği sanat ve estetik sürecini özetler misiniz? teslim ederim.
Hat eserlerinin ya da diğer motiflerin bir esere dönüşme serüve-
nini sırası ile anlatmak gerekirse şunları ifade edebilirim: Öncelik- Bursa’da kaç kişisiniz?
le müşterinin isteği üzerine uygun ağaç belirlenip yine istenilen Bursa’da ahşap oyma sanatkârları eskiye nazaran azalmış olsa da
ölçülere göre hazırlanır. Sonrasında malzeme, tezgâhımın üstüne mobilya sektörü üzerine İnegöl’ün sanayi bölgelerinde birçok usta
gelir. Yazı ve desenler önce kalemle ahşabın üzerine işlenir, sonra bulunuyor. Bununla birlikte benim tarzımda ahşabı sanat ve este-
iskarpela ile çizgiler büyük dikkatle kesilip zemin çıkartma işlemi tik güzelliklerle buluşturan başka bir usta yok.
AHŞ AP O Y M A