Page 298 - Sanatın ve Sanatkarın İzinde
P. 298
RENGİN ALKIN
ile işaretleyerek belirler. Cam ustası fırçayı eline alır ve şekerliği Peki, öğrenci yetiştiriyor musunuz? Ne kadarlık bir emek ve
renklerle, motiflerle giydirir. Sonra bu şekerlik, üzerindeki desen sabır sonrasında talebeleriniz cam sanatına dair üretime baş-
ve renklerin sabitlenmesi için yaklaşık 600ºC’de pişirir. Eser, bir layabiliyor?
gün fırında kaldıktan sonra değer bilen evlerde onu seyredene, kul- Atölyemde öğrenci yetiştiriyorum. Bu işe başlarken, cam tezyina-
lanana güzel hisler yaşatır. Hediye edilirken de keyif ve iyimserlik tına günümüzde (maliyet ve satış fiyatlarından ötürü) en çok üst
duyguları veren bir objeye dönüşür. gelir grubunun ulaşabilir olmasından çok, toplumun her kesimine
bu sanatın varlığını tanıtmak isteyenlerin üretebilmesine vasıta ol-
Süslemede ağırlıklı olarak İslâm-Türk motiflerini kullanıyor- mak vizyonuyla yola çıktım.
sunuz. Hadisenin tezyinat kısmında başarılı olmak için nelere Kültür Bakanlığı cam süsleme sanatçısıyım. Önceliğim, kendi
dikkat etmek gerekiyor? atölyemde ders vermekti. Ancak zaman içerisinde benden kay-
Süslemede Türk-İslâm motiflerini kullanmayı seviyorum. Desenle- naklanan hatalarla (atölyenin yeri gibi) öğrenci sayısında istedi-
rimiz bize özel, o dönemin beğenilerini, duygularını yansıtıyor. An- ğim kapasiteye ulaşamadığımı gördüm. Bu işin bir sanat ve bir de
cak devraldığım ve hâlen sabırla üretilmesine, tanıtılmasına katkıda promosyon bölümü var. İstedim ki evde işi olmayan bayanlar bir
bulunduğum cam sanatımızın olabilecek farklı desen isteklerine de meslek edinsin, evde veya bir atölye ortamında üretim yapsın, bu
olumlu bakıyorum. Sonuçta her şey değişim içerisinde ve bizler de üretimler bir yerlerde satılsın, bu insanlar gelir elde etsin, sanatla
özümüzü koruyarak bu değişime uyum sağlamak durumundayız. bağlantı kursun, nefis âfetleri ile daha kolay baş edebilsin, mutlu
Eğer sanatım, bana altınla hazırlanmış tığ Beykoz ve baklava Bey- olabilsin.
koz desenlerinin arasında bulunan boşluklara bir çiçek veya meyve Cam objelerin üretilmesi, bir binanın temelini yapmak gibidir, ya-
deseni yerine bir hayvan vb. desen uygulamam gerektiğini söylü- vaş yürür. Cam tezyinatında ilk çalışmalar, biraz zaman alır. Sonra-
yorsa, bunları da uyguluyorum. sında her şey çok kolay ve keyiflidir. Ortaya çıkan eserler, bu sanatı
Sonuçta özümüzden kopmadan hep aynı desen ve objelerin üretil- yapmak/sürdürmek için bizleri ayakta tutar. Yaklaşık bir yıllık bir
mesinde ısrarcı olmamak gerekir ki mevcut düzen içerisinde bizler öğretim süresinden sonra öğrenciler tek başlarına üretim yapabilir-
de yerimizi koruyabilelim, genç kuşakların da ilgisini çekebilelim, ler. Tabii ki ara süreçlerde üretilen objeler de var. Ancak bu gelişme
sanatımızı kuşaktan kuşağa aktarabilelim. Yani geçmişle, bugün için bir yıllık bir süre genellikle yeterli oluyor, sonrası öğrencinin
arasında köprü olabilelim. kendisini ne kadar geliştirmek istediğine bağlı.
296
24 ayar cam altını ve cam platini ile hazırlanan papatya desen tığ Beykoz desen sişe ve şekerlik.
C A M S Ü SLEME