Page 298 - Sanatın ve Sanatkarın İzinde
P. 298

RENGİN ALKIN




                  ile  işaretleyerek belirler. Cam ustası fırçayı  eline  alır  ve şekerliği   Peki, öğrenci yetiştiriyor musunuz? Ne kadarlık bir emek ve
                  renklerle, motiflerle giydirir. Sonra bu şekerlik, üzerindeki desen   sabır sonrasında talebeleriniz cam sanatına dair üretime baş-
                  ve renklerin sabitlenmesi için yaklaşık 600ºC’de pişirir. Eser, bir   layabiliyor?
                  gün fırında kaldıktan sonra değer bilen evlerde onu seyredene, kul-  Atölyemde öğrenci yetiştiriyorum. Bu işe başlarken, cam tezyina-
                  lanana güzel hisler yaşatır. Hediye edilirken de keyif ve iyimserlik   tına günümüzde (maliyet ve satış fiyatlarından ötürü) en çok üst
                  duyguları veren bir objeye dönüşür.                    gelir grubunun ulaşabilir olmasından çok, toplumun her kesimine
                                                                         bu sanatın varlığını tanıtmak isteyenlerin üretebilmesine vasıta ol-
                  Süslemede ağırlıklı olarak İslâm-Türk motiflerini kullanıyor-  mak vizyonuyla yola çıktım.
                  sunuz. Hadisenin tezyinat kısmında başarılı olmak için nelere   Kültür Bakanlığı cam süsleme sanatçısıyım. Önceliğim, kendi
                  dikkat etmek gerekiyor?                                atölyemde ders vermekti. Ancak zaman içerisinde benden kay-
                  Süslemede Türk-İslâm motiflerini kullanmayı seviyorum. Desenle-  naklanan hatalarla (atölyenin yeri gibi) öğrenci sayısında istedi-
                  rimiz bize özel, o dönemin beğenilerini, duygularını yansıtıyor. An-  ğim kapasiteye ulaşamadığımı gördüm. Bu işin bir sanat ve bir de
                  cak devraldığım ve hâlen sabırla üretilmesine, tanıtılmasına katkıda   promosyon bölümü var. İstedim ki evde işi olmayan bayanlar bir
                  bulunduğum cam sanatımızın olabilecek farklı desen isteklerine de   meslek edinsin, evde veya bir atölye ortamında üretim yapsın, bu
                  olumlu bakıyorum. Sonuçta her şey değişim içerisinde ve bizler de   üretimler bir yerlerde satılsın, bu insanlar gelir elde etsin, sanatla
                  özümüzü koruyarak bu değişime uyum sağlamak durumundayız.  bağlantı kursun, nefis âfetleri ile daha kolay baş edebilsin, mutlu
                  Eğer sanatım, bana altınla hazırlanmış tığ Beykoz ve baklava Bey-  olabilsin.
                  koz desenlerinin arasında bulunan boşluklara bir çiçek veya meyve   Cam objelerin üretilmesi, bir binanın temelini yapmak gibidir, ya-
                  deseni yerine bir hayvan vb. desen uygulamam gerektiğini söylü-  vaş yürür. Cam tezyinatında ilk çalışmalar, biraz zaman alır. Sonra-
                  yorsa, bunları da uyguluyorum.                         sında her şey çok kolay ve keyiflidir. Ortaya çıkan eserler, bu sanatı
                  Sonuçta özümüzden kopmadan hep aynı desen ve objelerin üretil-  yapmak/sürdürmek için bizleri ayakta tutar. Yaklaşık bir yıllık bir
                  mesinde ısrarcı olmamak gerekir ki mevcut düzen içerisinde bizler   öğretim süresinden sonra öğrenciler tek başlarına üretim yapabilir-
                  de yerimizi koruyabilelim, genç kuşakların da ilgisini çekebilelim,   ler. Tabii ki ara süreçlerde üretilen objeler de var. Ancak bu gelişme
                  sanatımızı kuşaktan kuşağa aktarabilelim. Yani geçmişle, bugün   için bir yıllık bir süre genellikle yeterli oluyor, sonrası öğrencinin
                  arasında köprü olabilelim.                             kendisini ne kadar geliştirmek istediğine bağlı.


       296















































                  24 ayar cam altını ve cam platini ile hazırlanan papatya desen tığ Beykoz desen sişe ve şekerlik.


                                                             C A M S Ü SLEME
   293   294   295   296   297   298   299   300   301   302   303