Page 215 - SAĞLAM BANKACILIK MODELİ İLE "KATILIM BANKACILIĞINA GİRİŞ"
P. 215
Pazarlama ve Ürün Geliştirme Ödeme Sistemleri
Pazarlama Bu departmanın çalışma alanı, kredi kartları form giriş ve istihbaratı, limit tahsis ve
Bireysel ve İşletme Bankacılığı Grubu’nda Pazarlama Bölümü, Doğrudan Pazarlama Ser- değiştirme, kart dağıtımı, muhasebe, müşteri hizmetleri, idari ve kanuni takip süreçleri,
visi, Stratejik Pazarlama Servisi ve Menkul Kıymetler ve Sigorta Servisi olmak üzere üç alternatif dağıtım kanalları (çağrı merkezi hariç), POS, ATM, vergi ve fatura işlemlerinin
temel servisten oluşmaktadır. müşteri memnuniyeti, kârlılık ve sürdürülebilir risk temelinde yönetimi ve yürütülmesidir.
Ödeme sistemleri bölümünün görevleri aşağıdaki tabloda olduğu gibi gösterilebilir.
Şekil 2-1.2
Pazarlama Bölümünün Yapısı
Pazarlama
Ürün Geliştirme BIREYSEL VE IŞLETME BANKACILIĞI KURUMSAL VE TICARI BANKACILIK KREDILER ULUSLARARASI BANKACILIK OPERASYON, TEKNOLOJI, IDARI IŞLER MALI KONTROL DENETIM VE RISK IK, EĞITIM, KALITE HUKUK VE RISK TAKIP
Ürün Geliştirme bölümünün görevlerini aşağıdaki şekilde sıralayabiliriz: Tablo 2-1.2
Ödeme Sistemleri
Bölümünün Görevleri
Tablo 2-1.1
Ürün Geliştirme
Bölümünün Görevleri
Kurumsal İletişim
Kurumsal İletişimde yapılan işlemleri aşağıdaki şekilde sıralayabiliriz:
Performans Yönetimi
Bu departman rekabetin yoğun olduğu bankacılık sektöründe önemli bir yer tutmak-
tadır. Bu birimde yapılan işleri; sektör hedeflerinin bölge ve şube bazında verilmesinin
sağlanması, şube bireysel pazarlama performans değerlendirmelerinin yapılanması ve
raporlanması ve zayıf performans gösteren kanallar tespit edilerek iyileştirme planlarının
hazırlanması şeklinde özetleyebiliriz.
214 | SAĞLAM BANKACILIK MODELI • BIREYSEL VE IŞLETME BANKACILIĞI | 215