Page 328 - SAĞLAM BANKACILIK MODELİ İLE "KATILIM BANKACILIĞINA GİRİŞ"
P. 328

İnsan Kaynakları                                                                              İnsan Kaynakları biriminin faaliyetlerini özetle aşağıdaki gibi sıralayabiliriz:
                                          Kuveyt Türk insan kaynakları departmanında iki çeşit yapılanma vardır.















                                   

                            Şekil 2-8.2                                                                                                 Eğitim ve Geliştirme
                          İnsan Kaynakları
                            Departmanın                                                                                                 Kurumun hedeflerine ulaşabilmesi için çalışanlara sürekli
                                 Yapısı                                             İşe alım birimi kurumun temel                       eğitim verilmeli ve inisiyatif alabilecekleri bir ortam sağlan-
                                                                                    ve fonksiyonel yetkinliklerini göz                  malıdır. Bunun için uygulanacak performans yönetim sistemi,
                                                                                    önünde bulundurarak ve çeşitli                      kurumun hedef ve yetkinliklerine dayalı olmalıdır. Sistemden
                                                                                    yöntemler kullanarak kurumun                        elde edilecek sonuçlar kariyer planlanmasında veya eğitim
                                                                                    işe alım süreçlerini yönetir.                       gereksinimlerinin belirlenmesinde kullanılabilmelidir. Eğitim
                                                                                       İK Hizmetleri birimi, çalışan-                   ve Geliştirme biriminin görevleri aşağıdaki gibidir:
                                                                                    ların bilgilerinin kaydını tutar,
                                                                                    günceller, raporlamasını yapar                                                                                                                              BIREYSEL VE IŞLETME BANKACILIĞI      KURUMSAL VE TICARI BANKACILIK      KREDILER      ULUSLARARASI BANKACILIK      OPERASYON, TEKNOLOJI, IDARI IŞLER      MALI KONTROL      DENETIM VE RISK      IK, EĞITIM, KALITE      HUKUK VE RISK TAKIP
                                                                                    ve terfi, tayin gibi kararları uy-
                                                                                    gular. Ayrıca çalışan bilgileri
                                                                                    hakkında resmî kurumlarla iliş-
                                                                                    kilerin yürütülmesinden, bordro
                                                                                    ve diğer sosyal haklar kapsamın-
                                                                                    daki ödemelerin yapılmasından
                                                                                    sorumludur. Ücret Yönetimi biri-
                                                                                    mi ise, piyasadaki ücret ve yan
                                                                                    haklar hakkındaki araştırmaları                     Kalite ve Strateji İzleme
                                                                                    izler, piyasadaki uygulamalar                       Kurumun tüm departmanlarında uygulanan görev tanımları ve prosedür-
                                                                                    arasında karşılaştırma yapıp                        ler bu birim tarafından hazırlanır, piyasa gereksinimlerine göre doküman
                                                                                    üst yönetimin karar alması için                     güncellemesi yapılır. Müşteri anket sonuçları ve müşteri şikâyetleri değer-
                                                                                    rapor hazırlar.                                     lendirilir, iyileştirmeye yönelik çözümler üretilir. Ayrıca ISO 9001:2000 gibi
                                                                                                                                        belgeler alındığında, belgenin sürekliliği için her yıl yapılan iç tetkikler ve
                                                                                                                                        belgelendirme firmasının yaptığı dış tetkikler Kalite ve Organizasyon biri-
                                                                                                                                        mi tarafından organize edilir. Başlıca sorumluluk alanları aşağıdaki gibidir:
















                                          328  |   SAĞLAM BANKACILIK MODELI  •  IK, EĞITIM, KALITE                                                                                                       |  329
   323   324   325   326   327   328   329   330   331   332   333