Page 270 - Sanatın ve Sanatkarın İzinde
P. 270
UĞUR K ARA T A Ş
diğer ustalıklar da kaliteli olmalıdır. Yazdığınız bir yazıyı sâdekâr mümkün olamıyor. Bundan dolayı tasarladığımız desenleri eskiz
güzel kesemiyorsa, çizdiğiniz motifleri kalemkâr gümüşe ustaca kullanmadan uygulanacak zemine aktarmak zorundasınız.
işleyemiyorsa, dünyanın en önemli heykeltıraşı Ayasofya’yı bü-
yük bir maharetle taşın içine oyup siz de onu o ustalık derecesinde Bu vesileyle okuyucularımıza nasıl bir mesaj iletmek istersi-
renklendiremiyorsanız istediğiniz kadar dünya markası olun, hiçbir niz?
değeri yoktur. Çünkü bir şeyler birbirini tamamlayamamış demek- Sanatın herhangi bir alanıyla ilgilenen arkadaşların, sanat olgusu-
tir. Kısacası tasarım dehâsı bir mücevher, her aşamasında işi bilen nu bir bütün olarak görmelerini tavsiye edebilirim. Yani tasarımcı
ustasının elinde şekillenirse, ortaya devasa bir eser çıkmış olur. demek, sadece çizmekten ibaret değildir. Hangi sektörde tasarım
yapıyorsanız, o sektöre ait bütün teknik bilgilere de sahip olmak
Altın, gümüş, bakır üzerinde çalışmakla, kâğıt zemin üzerin- zorundasınızdır. Ayrıca mücevher tezyinatına yakînen tanık olmak
de çalışmak arasında ne gibi benzerlikler/farklılıklar var? isteyenlere, kadim şehir İstanbul’un sokaklarını adım adım gezme-
Mantık olarak bir fark yok. Ama kâğıda çalıştığınız kadar özgür de- lerini tavsiye edebilirim.
ğilsiniz. Kâğıda, yapmış olduğunuz eskizlerin en güzel hâlini nak-
şedebiliyorsunuz. Fakat bu durum metal üzerine mikro çalışırken Çok teşekkür ederiz…
268
Tasarlanmış yüzüğün yan taraflarına ve yarı değerli taşına narların ve üzüm salkımlarının işlenmesi ve renklendirilmesi. Ayrıca iki
tarafına huzur ve bereket yazılarının yazılması.
M ÜCE VHER T A S ARIMI VE TE Z YİNA TI