Page 63 - Sanatın ve Sanatkarın İzinde
P. 63

SANATIN VE SANATKÂRIN İZİNDE



















































                                                                                                                                 61











                                                                                               Ahmet Çoktan
                                                                                               çalışırken.






            Ab-ı Bâde Reng serginizdeki katı‘ çalışmalarında ebru ze-  Çalışmalarınıza baktığımızda yeni form arayışları göze çar-
            minler ve tezhip kolajlarıyla birlikte Uzak Doğu kâğıt işçi-  pıyor. Ebruda, tezhipte ve katı‘da sizi yeni ve özgün eser ara-
            liği sanatlarından yansımalar göze çarptı. Öz sanatlarımızla   yışlarına iten sebepler nelerdir?
            Uzak Doğu sanatlarını nasıl bir araya getirdiniz? Birbirleriy-  Daha fazla insana ulaşabilme çabası, tekrardan kaçma çabası…
            le benzeşen yönleri, ortak alanları, etkileşimleri neler?  Yapılan eserlerin tekrarını yapmak, kapalı bir yerde aynı nefesi
            Uzun süre bir ülkede yaşadığınız zaman oradan bir şeyler yük-  tekrar tekrar almak gibi geliyor bana. Nefes her dem nasıl yeni-
            leniyorsunuz. Sizden bir şeyler de orada kalıyor. Önemli olan,   leniyorsa eserler de  yenilenmeli… Yaşamak için, var olabilmek,
            iyilikleri ve ortak yönleri bulmak veya ortak değerler üzerinden   dinamik olabilmek için taze, yeni bir nefese ihtiyaç var. Yeni de-
            kendinizi anlatmak. Kanada’daki bir Kızılderili yerli, Avustural-  nemeler yapmak motivasyonunuzu artırıyor, yeni heyecanlar
            ya’da çevre duyarlılığı olan bir genç, Tayvan’da barışı arayan bir   kazandırıyor. Bir de değişen, gelişen, farklılaşan bir gençlik var,
            belediye başkanı, Japonya’da bir Samuray, Almanya’da bir papaz   onlara ulaşabilmek, onların dilinden, onların gözünden sizin tec-
            ortak değerler üzerinden uzlaşabiliyorsa bu, sanatın gücüdür. Biz   rübelerinizle dünyayı yeniden anlatmak, yorumlamak lazım geli-
            gönlü temiz insanları harekete geçirip tüm dünyadaki iyi insanla-  yor. Tüm bunlarda başarılı olabilmek ve yarına da kalabilmek için
            rı toplayabiliriz. Bu inanın zor bir şey değil.         kendi düşünce sisteminizi güncellemeniz gerekiyor.
            Bir çintemani motifi Hindistan, Türkiye, Tayvan, Çin, Japonya
            ve Timur’un İranı’nda varsa bunu sadece kaplan gözü ile tarif et-  Sanatı ve sonrasında estetik güzellikleri nasıl anlamlandırı-
            mek imkânsızdır. Bu durumda çintemaninin daha fazla ve derin   yorsunuz?
            mânâları vardır. Bunları bulup işlemek gerekiyor.       Benim için değerli olanı, insanlara ve insanlığa anlatabilmek
   58   59   60   61   62   63   64   65   66   67   68