Page 33 - 60. SANAT YILINDA AMİR ATEŞ
P. 33
60. Sanat Yılında
Bestekâr HÂFIZ ÂMİR ATEŞ
Âmir Ateş TRT sanatçısı Hayri Pekşen ile birlikte.
Aynı yıllarda tanıştığı diğer bir üstad ise Kemal Batanay (ö. 1981)’dır. Uzun
yıllar üstadın derslerine devam eden Âmir Ateş, mûsikî konusunda ondan
çokça istifade etmiştir. Âmir Hoca, Kemal Batanay’ı şöyle anlatmaktadır:
“Hâfız Kemal Batanay’dan mûsikî meşk etme fırsatı yakaladım. Hem dinî hem
de müzisyenlik yönü olan bir mûsikîşinastı. Kemal Batanay, hem tanbûrî, hem
hâfız, hem bestekâr, hem de hattattı. Benim eğitim aldığım kişiler, dört başı
ma’mûr, ilmî kişiliği olan kimselerdi.”
Hâfız Kemal Batanay
Âmir Hoca, ilk usûl ve nota eğitimini “O, benim sığındığım bir
teyze, bir anne idi” dediği komşusu Nezahat Adula (ö. 1959) Hâfız Kemal Batanay, hem
Hanımefendi’den almıştır. Tıp eğitimi almış olan Nezahat tanbûrî, hem hâfız, hem bestekâr,hem
Hanım, mûsikîde Leon Hanciyan ve Rauf Yektâ Bey’in
de hattattı. Benim eğitim aldığım
talebesidir. Nezahat Hanım’dan meşkettiği ilk eser, Karcığar
makamında Türk Aksağı usulünde “Bilmem ki safâ, neş’e bu
ömrün neresinde” adlı eser olup, bestesi Leon Hanciyan’a aittir. kişiler, dört başı ma’mûr, ilmî kişiliği
Hatta bu eser Âmir Hoca’nın Üsküdar Mûsikî Cemiyeti’nde A olan kimselerdi.
sınıfından B sınıfına geçmesine vesîle olmuştur.
• 29 •