Page 33 - 60. SANAT YILINDA AMİR ATEŞ
P. 33

60. Sanat Yılında
                                                                                             Bestekâr HÂFIZ ÂMİR ATEŞ









































            Âmir Ateş TRT sanatçısı Hayri Pekşen ile birlikte.



            Aynı yıllarda tanıştığı diğer bir üstad ise Kemal Batanay (ö. 1981)’dır. Uzun
            yıllar üstadın derslerine devam eden Âmir Ateş, mûsikî konusunda ondan
            çokça istifade etmiştir. Âmir Hoca, Kemal Batanay’ı şöyle anlatmaktadır:
            “Hâfız Kemal Batanay’dan mûsikî meşk etme fırsatı yakaladım. Hem dinî hem
            de müzisyenlik yönü olan bir mûsikîşinastı. Kemal Batanay, hem tanbûrî, hem
            hâfız, hem bestekâr, hem de hattattı. Benim eğitim aldığım kişiler, dört başı
            ma’mûr, ilmî kişiliği olan kimselerdi.”
                                                                                           Hâfız Kemal Batanay
            Âmir Hoca, ilk usûl ve nota eğitimini “O, benim sığındığım bir
            teyze, bir anne idi” dediği komşusu Nezahat Adula (ö. 1959)           Hâfız Kemal Batanay, hem
            Hanımefendi’den almıştır.  Tıp eğitimi almış olan Nezahat       tanbûrî, hem hâfız, hem bestekâr,hem
            Hanım, mûsikîde Leon Hanciyan ve Rauf  Yektâ Bey’in
                                                                            de hattattı. Benim eğitim aldığım
            talebesidir. Nezahat Hanım’dan meşkettiği ilk eser, Karcığar
            makamında  Türk Aksağı usulünde  “Bilmem ki safâ, neş’e bu
            ömrün neresinde” adlı eser olup, bestesi Leon Hanciyan’a aittir.   kişiler, dört başı ma’mûr, ilmî kişiliği
            Hatta bu eser Âmir Hoca’nın Üsküdar Mûsikî Cemiyeti’nde A       olan kimselerdi.
            sınıfından B sınıfına  geçmesine vesîle olmuştur.







                                                             • 29 •
   28   29   30   31   32   33   34   35   36   37   38