Page 37 - Sanatın ve Sanatkarın İzinde
P. 37
SANATIN VE SANATKÂRIN İZİNDE
35
Celî Ta‘lik istif: Hasbiyallahu vahdehû.
Hat: Ali Alparslan (Faruk Taşkale Koleksiyonu).
Ahmed Paşa (Ankara 1987), Şeyh Galib (Ankara 1988), Ünlü Ketebehû Ali Tilmîz-i Necmeddin
Türk Hattatları (Ankara 1992), Abdülbaki Gölpınarlı (Anka- Ali Hâkipây-ı evliyâ Muzaffer Ali pür-hatâ
ra 1996), Besmele Bahçesi-The Garden of Besmeleh (İstan- Sevvedehû Ali Tilmîz-i Necmeddin gufirallahu zünûbehumâ
bul 1998), Osmanlı Hat Sanatı Tarihi (İstanbul 1999), Es- Ketebehû Ali Tilmîz-i Necmeddin gufira lehumâ
mâ-i Hüsnâ Allah’ın Güzel İsimleri (İstanbul 2000). Ali
Ali Tilmîz-i Necmeddin
Ali Alparslan’ın imzaları Nemakahû bende-i Âli Abâ Ali pür-hatâ
Ali Alparslan’ın zarafeti ve beyefendi kişiliği hattının ya- Ketebehû Ali
nında imzalarına da yansımıştır. İmzalarında genel ola- Nemakahû Ali Tilmîz-i Necmeddin
rak hocası Necmeddin Okyay merhumu zikrederek kendi- Nemakahû Ali
sine ve hocasına Hakk Teâlâ’dan dua talebinde bulunmuş; Meşşekahû Ali
bir tevazu göstergesi olarak hatalar içerisinde olduğunu Ali Alparslan
ifade etmiştir. Ketebehû Ali Tilmîz-i Necmeddin gufirallahu zünûbehumâ
Nemakahû Ali Tilmîz-i Necmeddin Okyay gufirallahu
Ali Alparslan’ın hat levhalarında çoğunlukla “Ketebehû zünûbehumâ
Ali Tilmîz-i Necmeddin” imzasını kullandığı tesbitini ak- Nemakahû Ali Alparslan Tilmîz-i Necmeddin gufirallahu
tarmak yerinde olacaktır. Bununla birlikte 60 yıllık kamış zünûbehumâ
kalem serencamında 100 civarında eseri üzerinden tesbit Ketebehû Ali Tilmîz-i Halîm (Celî dîvânî hatlarda)
edebildiğimiz kadarıyla 16 farklı imza kullandığını söyle-
yebiliriz. (Ali Alparslan’ın biyografisine yaptıkları katkılar için merhumun yeğeni
Sinan Gürlen’e ve Prof. Dr. Faruk Taşkale’ye teşekkür ediyoruz.)