Page 97 - Sanatın ve Sanatkarın İzinde
P. 97

SANATIN VE SANATKÂRIN İZİNDE



















































                             İlâhî aşk: Ahmed Muhammed Mustafa.                                                                  95
                             Hat: Hüseyin Gündüz
                             Tezhip: Faruk Taşkale

            Tezhip sanatında kompozisyon, motif ve renklerdeki tekrar, adeta   yansıtırken bile aslında var olandan ilham alıyoruz. Renkler, boya-
            birbirinin kopyası görünümündeki çalışmaların ortaya çıkmasına   lar, çiçekler ruhumuzu besleyen, iç huzurumuzu dışarı aktarmamı-
            neden olmaktadır. Klasik eğitimi almış, klasik tezhip üsluplarını ve   za yarayan birer araçtır.
            kuralları özümsemiş bir sanatçının yeni ve farklı yorumlar yapması
            yadırganmamalı ve desteklenmelidir. Amaç sadece tezhip sanatını   İlâve etmek istediğiniz hususlar nelerdir?
            yaşatma gibi kısır bir düşünce olmamalı. Sanat, yaşayan ve yeni ge-  Uğraştığım sanat ve tarzım ikinci şahıslarda farklı etkiler bırakabi-
            lişmelere açık bir olgudur.                             lir ancak benim için aldığım eğitim, kültür birikimim, inançlarım,
                                                                    yaşam biçimim, tabiatın renklerini algılayış şeklim ve duygularım
            Fırçanızın ucunda beliren bir eserinize değinir misiniz?  doğrultusunda kendimi ifade edebildiğim bir besin kaynağı, bir
            Tezhip sanatının temelinde yatan güzeli idrak ederek yaptığım ça-  ışıktır. Bu konuda önümü görebildiğim ölçüde çalışmalarımı sür-
            lışmalarımı severek uyguladım. Tezhiple uğraşmak benim için din-  dürmekteyim. Tezhip sanatında gelmek istediğim bir nokta, bir son
            lendirici ve yönlendirici oldu hep. Hiçbir zaman başkalarına beğen-  yoktur. Sanatta gelmek istenen bir nokta olabileceğini düşünmüyo-
            dirme düşüncem olmadı. Öncelikle duygularımı ifade edebilmeli,   rum. İnsanın ruh yapısıyla paralel, sonsuza doğru giden, yaşadığı-
            keyif almalı, kendim beğenmeli ve güzeli yansıtabilmeliydim. So-  mız boyuttan diğer boyuta geçmemizle son bulan bir uğraş; tadına
            nuç bana huzur vermeliydi. Bu bağlamda uçuşan, üzerinde karınca,   doyamadığımız bir meyvedir. Bu meyvenin besin kaynağı hayal
            böcek olan güller ve Hüseyin Gündüz’ün yazdığı renk geçişli çiçek-  gücü, duygular ve inançtır.
            ler ile tezyin ettiğim “Ah Minel Aşk” ve “Yâ Vedûd”, en dokunan   Klasik çalışmalarım dışında özgün tasarımlarımda tezhip sanatın-
            çalışmalarım arasındadır.                               da ilk kez uygulanan kâğıt zeminlerinde ve hatayî çiçeklerinde renk
                                                                    geçişleri ve çok renkli uygulamalar, asimetrik kompozisyonlar ve
            Duygularınızı bir nevi boyalarla ifade ediyorsunuz. Renkler,   sade, yumuşak renkler dikkati çeker. Gözü ve ruhu yorduğuna inan-
            boyalar size lisân-ı hâliyle ne/neler anlatıyor?        dığım canlı ve parlak renklerden daima kaçınmışımdır. Serbest kom-
            Sanat, yaratmak değil, yaratılanı yansıtmaktır. Duygu ve birikimle-  pozisyonlar ve bitkisel motifler daima ilgimi çekmiştir. Geometrik
            rimizi boyalar ve asılları aslında tabiatta var olan çiçekler, bulutlar,   motifler, birbirinin tekrarı desen ve zencerekler çok şık görünse de
            hayvansal öğeler ve soyut formlar ile ifade ediyoruz. Duygularımızı   çalışmalarımda çok fazla tercih etmediğim süsleme öğeleridir.



                                                     TE ZHİP S ANA TI
   92   93   94   95   96   97   98   99   100   101   102