Page 40 - 60. SANAT YILINDA AMİR ATEŞ
P. 40
60. Sanat Yılında
Bestekâr HÂFIZ ÂMİR ATEŞ
Üsküdar Mûsikî Cemiyeti, Âmir Hoca’nın ufkunu genişletmiş ve bu sayede
o, âdeta mûsikî deryasında kulaç atmaya başlamıştır. Cemiyete devam eden
şöhretli sâzende ve hânendeler ile tanışmış, hemen hepsiyle samimiyetini
ilerletmiştir. Bu sanatkârlar arasında Niyazi Sayın, Cüneyt Orhon (ö. 2006),
Cüneyt Kosal (ö. 2018), Şekip Ayhan (ö. 1981), Aka Gündüz Kutbay (ö. 1979),
Rıdvan Aytan (ö. 2008), Cinuçen Tanrıkorur (ö. 2000), Avni Anıl, Cahit
Peksayar, İnci Çayırlı, Ahmet Özhan, Erdinç Çelikkol gibi TRT’nin hemen
tüm sanatkârları Üsküdar Mûsikî Cemiyeti’nin talebeleri veya sâzendeleri
vardır.
Âmir Ateş, küçük usûlleri öğrendikten sonra ilk beste çalışmalarına başlar.
Yaptığı beste çalışmaları, öncelikle arkadaşları tarafından takdirle karşılanır. Bu
çalışmalar Emin Ongan Üstad’ın da dikkatini çeker ve hem müzisyen hem de
bir baba şefkatiyle Âmir Ateş ile özel olarak ilgilenmeye başlar. Ahmet Özhan
bu durumu “Biz Emin Hoca’ya yaklaşamazdık, o ise Âmir Ağabey’i yanından
ayırmazdı” sözleriyle teyit eder. Emin Ongan, talebesini sıklıkla evine davet
eder ve hem klâsik eserleri hem de Âmir Hoca’nın yaptığı besteleri birlikte
tahlil ederler. Hatta bir müddet sonra Emin Bey, kendi besteleri hususunda da
talebesinin fikrini almaya başlar. Tabii ki bu durum, hocanın hem talebesini
Âmir Ateş, Cinuçen Tanrıkorur
ile birlikte. sınavdan geçirmesinin, hem de talebesini takdir etmesinin bir nişânesidir. Bu
Âmir Ateş; hocası Emin Ongan, Neyzen Vehbi Dürreoğlu ve Varucan Zilciyan ile birlikte.
• 36 •