Page 45 - 60. SANAT YILINDA AMİR ATEŞ
P. 45

60. Sanat Yılında
                                                                                             Bestekâr HÂFIZ ÂMİR ATEŞ


            gelen notaların arasında en üstte, yıllar evvel not al-
            dığım o kâğıt durmaktaydı. O an sanki hocam ‘Bunu
            hemen bestele’ diye bana emir vermiş gibi bir his doğ-
            du içimde. Güfteyi alıp oradaki boş bir sınıfa girerek
            Nihâvend makamında ve Ağır Aksak usulünde beste-
            ledim. Sonra Doğan Dikmen’i telefon ile arayıp bes-
            temden bahsettim ve ‘Önce hikâyesini anlatayım son-
            ra okuyayım’ dedim. Hikâyesini anlatıp eseri okuyun-
            ca Doğan Dikmen: ‘Hemen geliyorum cemiyete, al-
            mam lazım o eseri’ dedi ve eser bestelendikten yaklaşık
            2 saat sonra radyoda icrâ edildi. TRT Repertuvar
            Kurulu’ndan da geçen bu eser şu anda TRT arşivin-
            dedir.”

            Aralarındaki yaş farkına rağmen hocası Emin
            Ongan, Âmir Ateş’e çok samimi davranmış ve                Âmir Ateş; Fevzi Mısır, İbrahim Bodur ve Âdem Erim ile birlikte.
            onu daima bir baba şefkatiyle sarmalamıştır.
            Ömrünün son demlerinde bilhassa cemiyetin bina sorununa çok hayıflanan ve
            varlıklı hayırsever pek çok kimseden destek istemesine rağmen müsbet cevap
            alamayan Emin Hoca bir gün Âmir Ateş’e konuyla ilgili dertlenir. Hocasının
            bu serzenişinden etkilenen Âmir Ateş de uzun yıllardır dostluğu devam eden
            işadamı İbrahim Bodur Bey’den yardım istemeye karar verir. Şiire meraklı
            olan İbrahim Bodur’un bir şiirini besteler ve kendisine “İbrahim Bey beste bitti.
            Hocam Emin Ongan şu anda eserinizi meşk ediyor” diyerek onu cemiyete davet
            eder. Cemiyet binasına gelen ve her tarafın döküntü içerisinde olduğunu gören
            İbrahim Bodur yardım teklifinde bulunur. Böylece, Âmir Ateş Hoca’nın bu
            gayretiyle cemiyetin inşaatı tamamlanır.

            Enteresandır ki Âmir Hoca’nın doğumu ile Emin Ongan’ın vefâtı aynı
            gündür: 2 Şubat. Hocasının vefâtından sonra cemiyete daha da bağlanan
            Âmir Ateş Hoca, korolara şeflik yapmaya, derslere girmeye başlar ve bugün
            de hâlen haftanın belirli günlerinde Üsküdar Mûsikî Cemiyeti’nde beste
            etüd derslerine girmeye, “meşk korosu” isimli bir sınıfı da çalıştırmaya devam
            etmektedir. Bu  koro  ile  alakalı  olarak  “Cemiyette haftanın belirli günlerinde
            Meşk Korosu adı altında, yaşı ilerlemiş kimselerden oluşan bir grubumuz var.
            Vaktiyle çok yetenekli olan kişiler, işleri gerekçesiyle yapamadıklarını emekli olup
            işlerini yoluna koyduktan sonra gerçekleştiriyorlar. Onlara imkân oluşturdum ve bu
            koroyu kurdum. İnsanlar mutlu oluyorlar” sözlerini dile getiren Âmir Hoca’nın,
            cemiyet faaliyetlerindeki azminin ve gayretinin devam ettiği aşikârdır.
            Şeref Çakar’ın 2008 senesinde vefâtını müteâkiben Âmir Ateş Hoca, Emin
            Ongan Üsküdar Mûsikî Cemiyeti Yönetim Kurulu Başkanlığı’na getirilmiştir.
            Hâlen kendisine verilen bu görevi aşkla ve şevkle devam ettirmektedir.





                                                             • 41 •
   40   41   42   43   44   45   46   47   48   49   50