Page 231 - SAĞLAM BANKACILIK MODELİ İLE "KATILIM BANKACILIĞINA GİRİŞ"
P. 231

Kurumsal ve Ticari Bankacılık
 Kurumsal ve ticari müşterilere yönelik pazarlama faaliyetlerinin planlandığı, koordine
 edildiği ve yürütüldüğü departmandır. Bu faaliyetleri temel olarak aşağıdaki tablodaki
 gibi sıralayabiliriz:

   
 Tablo 2-2.1
 Kurumsal ve Ticari
 Bankacılık Temel
 Faaliyetleri
                                                                                       Kurumsal ve
                                                                                       Ticari Bankacılık
                                                                                       Grubu, müşteri
                                                                                       ve pazar odaklı
                                                                                       düşünerek
                                                                                       gelişen ve
              Performans Yönetimi                                                      değişen müşteri
              Kurumsal ve ticari sektörün hedefleme, ölçümleme, fiyatlama ve yönlendirme faaliyet-  ihtiyaçları için
              lerinin yürütüldüğü departmandır. Bu faaliyetleri temel olarak aşağıdaki tablodaki gibi   katılım bankacılığı
                                                                                       ilkelerine uygun
              sıralayabiliriz:                                                         yeni çözümler
                                                                                       üretir.






 Ürün Geliştirme                                                                                                      BIREYSEL VE IŞLETME BANKACILIĞI      KURUMSAL VE TICARI BANKACILIK      KREDILER      ULUSLARARASI BANKACILIK      OPERASYON, TEKNOLOJI, IDARI IŞLER      MALI KONTROL      DENETIM VE RISK      IK, EĞITIM, KALITE      HUKUK VE RISK TAKIP
 Birimin ana fonksiyonu, piyasa araştırmaları ışığında müşteri ihtiyaçlarını tespit ederek
 kurumun öncü ve rekabetçi yapısını sürdürecek yeni ürünler geliştirmek ve mevcut ürün-
 lerle ilgili gerekli iyileştirmeler yapmaktır. Başlıca görevleri şunlardır:


































 230  |   SAĞLAM BANKACILIK MODELİ  •  KURUMSAL VE TİCARİ BANKACILIK           |  231
   226   227   228   229   230   231   232   233   234   235   236