Page 230 - SAĞLAM BANKACILIK MODELİ İLE "KATILIM BANKACILIĞINA GİRİŞ"
P. 230
Kurumsal ve Ticari Bankacılık
Kurumsal ve ticari müşterilere yönelik pazarlama faaliyetlerinin planlandığı, koordine
edildiği ve yürütüldüğü departmandır. Bu faaliyetleri temel olarak aşağıdaki tablodaki
gibi sıralayabiliriz:
Tablo 2-2.1
Kurumsal ve Ticari
Bankacılık Temel
Faaliyetleri
Kurumsal ve
Ticari Bankacılık
Grubu, müşteri
ve pazar odaklı
düşünerek
gelişen ve
Performans Yönetimi değişen müşteri
Kurumsal ve ticari sektörün hedefleme, ölçümleme, fiyatlama ve yönlendirme faaliyet- ihtiyaçları için
lerinin yürütüldüğü departmandır. Bu faaliyetleri temel olarak aşağıdaki tablodaki gibi katılım bankacılığı
ilkelerine uygun
sıralayabiliriz: yeni çözümler
üretir.
Ürün Geliştirme BIREYSEL VE IŞLETME BANKACILIĞI KURUMSAL VE TICARI BANKACILIK KREDILER ULUSLARARASI BANKACILIK OPERASYON, TEKNOLOJI, IDARI IŞLER MALI KONTROL DENETIM VE RISK IK, EĞITIM, KALITE HUKUK VE RISK TAKIP
Birimin ana fonksiyonu, piyasa araştırmaları ışığında müşteri ihtiyaçlarını tespit ederek
kurumun öncü ve rekabetçi yapısını sürdürecek yeni ürünler geliştirmek ve mevcut ürün-
lerle ilgili gerekli iyileştirmeler yapmaktır. Başlıca görevleri şunlardır:
230 | SAĞLAM BANKACILIK MODELİ • KURUMSAL VE TİCARİ BANKACILIK | 231