Page 234 - SAĞLAM BANKACILIK MODELİ İLE "KATILIM BANKACILIĞINA GİRİŞ"
P. 234
Proje
Portföy Yönetimi
Bankacılıkta müşteri ilişkilerinde en etkili ve sağlıklı hizmeti sunmaya yönelik bir sa-
tış yönetimi kavramı olan portföy yönetimi, müşterilere daha nitelikli hizmet sunma ve VAKA INCELEMESI / KURUMSAL PERFORMANS YÖNETIMI
sağlıklı büyüme amacıyla kurulmuş bir sistemdir. Temel olarak, şube içinde müşterilerin
segmentine göre ayrılmasından sonra müşterilerin, sayılarına göre, şube başlığında ayrı
bir tüzel kişilik gibi tanımlanan portföyler altında gruplanmasıyla başlar. Bu sayede bir
yandan öncelikle daha iyi odaklanılmış müşteri ilişkileri oluşurken, diğer yandan portföy
sorumluları içinde iş bölümü, öğrenme-insan yetiştirme ve performans yönetiminde ras-
yonel hedef dağıtımı ve ölçümü sağlanmaktadır.
Projenin amacı
Şube çalışanlarının katkılarının ve performanslarının bilinemediği, sadece şubelerin ge-
nel durumunun görülebildiği bir yapının yerine, şubeler içerisinde yapılandırılmış portföy
bölümleriyle, çalışanların ve şubelerin performanslarının ayrı ayrı gözlemlenebilmesi,
personelin gelişiminin arttırılması, müşterilerin standart hizmet kalitesini sürekli olarak
elde etmesi ve buna bağlı olarak müşteri bazında verimliliğin artışının sağlanmasıdır.
Portföy yönetimin avantajları
Müşteri hizmet standardı sağlanması
Portföyde yedekli yönetim yapısının kurulmuş olması sayesinde müşterilerin şubedeki
hizmet alacağı kişileri bilmeleri ve sürekli olarak aynı hizmeti almaları sağlanmıştır. Her
portföy sorumlusunun odaklandığı müşteri grubundan öncelikle müşteri başına elde
edilen verim arttırılmıştır.
Şube personelinin gelişimi
Portföy yöneticisi ve yardımcısı usta-çırak ilişkisi içinde idari anlamda bir ekip olarak
gelişim yaşamaktadır. Portföy yönetici idari yeteneklerini geliştirirken portföy yardımcısı
da iş bilgisini ve tecrübe kazanımını daha hızlı sağlamaktadır.
Hedeflemenin detaylı ve sağlıklı olması
Şube içinde küçük tüzel kişilikler oluşturularak hedefin daha küçük bir birimde takibi
sağlanırken portföy bazında ölçümleme ile de kişi bazındaki sapmaların önüne geçilerek
hedefleme ve ölçme sağlıklı bir yapıda uygulanmaktadır.
Satış Ekibi Karneleri
Satış ekibinin performansını ölçmek ve yönetmek için satış ekibi karneleri oluşturulmak-
tadır. Bu amaçla şube müdürü karnesi (Tablo 2-2.2), kurumsal portföy karnesi (Tablo
2-2.3), performans sıralaması karnesi (Tablo 2-2.4) hazırlanmaktadır. Satış ekibi karneleri
sayesinde her aşama ve alan canlı olarak izlenebilmektedir. Böylelikle herhangi bir sorun
karşısında detaylı bilgiye hızla erişilebilmekte ve hızlı bir çözüm geliştirilebilmektedir. De-
taylı ölçümleme ve notlandırma sistemi sayesinde hem çalışanların hem de şubelerin per-
formansı net bir şekilde ortaya konulmakta, böylece başarılı çalışanların ve şubelerin ödül-
lendirilmesi ve düşük performansların saptanıp iyileştirilme yapılması kolaylaşmaktadır.
234 | SAĞLAM BANKACILIK MODELİ • KURUMSAL VE TİCARİ BANKACILIK