Page 234 - SAĞLAM BANKACILIK MODELİ İLE "KATILIM BANKACILIĞINA GİRİŞ"
P. 234

Proje




                                          Portföy Yönetimi
                                          Bankacılıkta müşteri ilişkilerinde en etkili ve sağlıklı hizmeti sunmaya yönelik bir sa-
                                          tış yönetimi kavramı olan portföy yönetimi, müşterilere daha nitelikli hizmet sunma ve                                                                                                                VAKA INCELEMESI  /  KURUMSAL PERFORMANS YÖNETIMI
                                          sağlıklı büyüme amacıyla kurulmuş bir sistemdir. Temel olarak, şube içinde müşterilerin
                                          segmentine göre ayrılmasından sonra müşterilerin, sayılarına göre, şube başlığında ayrı
                                          bir tüzel kişilik gibi tanımlanan portföyler altında gruplanmasıyla başlar. Bu sayede bir
                                          yandan öncelikle daha iyi odaklanılmış müşteri ilişkileri oluşurken, diğer yandan portföy
                                          sorumluları içinde iş bölümü, öğrenme-insan yetiştirme ve performans yönetiminde ras-
                                          yonel hedef dağıtımı ve ölçümü sağlanmaktadır.

                                          Projenin amacı
                                          Şube çalışanlarının katkılarının ve performanslarının bilinemediği, sadece şubelerin ge-
                                          nel durumunun görülebildiği bir yapının yerine, şubeler içerisinde yapılandırılmış portföy
                                          bölümleriyle, çalışanların ve şubelerin performanslarının ayrı ayrı gözlemlenebilmesi,
                                          personelin gelişiminin arttırılması, müşterilerin standart hizmet kalitesini sürekli olarak
                                          elde etmesi ve buna bağlı olarak müşteri bazında verimliliğin artışının sağlanmasıdır.

                                          Portföy yönetimin avantajları
                                          Müşteri hizmet standardı sağlanması
                                          Portföyde yedekli yönetim yapısının kurulmuş olması sayesinde müşterilerin şubedeki
                                          hizmet alacağı kişileri bilmeleri ve sürekli olarak aynı hizmeti almaları sağlanmıştır. Her
                                          portföy sorumlusunun odaklandığı müşteri grubundan öncelikle müşteri başına elde
                                          edilen verim arttırılmıştır.


                                          Şube personelinin gelişimi
                                          Portföy yöneticisi ve yardımcısı usta-çırak ilişkisi içinde idari anlamda bir ekip olarak
                                          gelişim yaşamaktadır. Portföy yönetici idari yeteneklerini geliştirirken portföy yardımcısı
                                          da iş bilgisini ve tecrübe kazanımını daha hızlı sağlamaktadır.

                                          Hedeflemenin detaylı ve sağlıklı olması
                                          Şube içinde küçük tüzel kişilikler oluşturularak hedefin daha küçük bir birimde takibi
                                          sağlanırken portföy bazında ölçümleme ile de kişi bazındaki sapmaların önüne geçilerek
                                          hedefleme ve ölçme sağlıklı bir yapıda uygulanmaktadır.


                                          Satış Ekibi Karneleri
                                          Satış ekibinin performansını ölçmek ve yönetmek için satış ekibi karneleri oluşturulmak-
                                          tadır. Bu amaçla şube müdürü karnesi (Tablo 2-2.2), kurumsal portföy karnesi (Tablo
                                          2-2.3), performans sıralaması karnesi (Tablo 2-2.4) hazırlanmaktadır. Satış ekibi karneleri
                                          sayesinde her aşama ve alan canlı olarak izlenebilmektedir. Böylelikle herhangi bir sorun
                                          karşısında detaylı bilgiye hızla erişilebilmekte ve hızlı bir çözüm geliştirilebilmektedir. De-
                                          taylı ölçümleme ve notlandırma sistemi sayesinde hem çalışanların hem de şubelerin per-
                                          formansı net bir şekilde ortaya konulmakta, böylece başarılı çalışanların ve şubelerin ödül-
                                          lendirilmesi ve düşük performansların saptanıp iyileştirilme yapılması kolaylaşmaktadır.

                                          234  |   SAĞLAM BANKACILIK MODELİ  •  KURUMSAL VE TİCARİ BANKACILIK
   229   230   231   232   233   234   235   236   237   238   239