Page 235 - SAĞLAM BANKACILIK MODELİ İLE "KATILIM BANKACILIĞINA GİRİŞ"
P. 235

Proje




 Portföy Yönetimi
 Bankacılıkta müşteri ilişkilerinde en etkili ve sağlıklı hizmeti sunmaya yönelik bir sa-
 tış yönetimi kavramı olan portföy yönetimi, müşterilere daha nitelikli hizmet sunma ve                               VAKA INCELEMESI  /  KURUMSAL PERFORMANS YÖNETIMI
 sağlıklı büyüme amacıyla kurulmuş bir sistemdir. Temel olarak, şube içinde müşterilerin
 segmentine göre ayrılmasından sonra müşterilerin, sayılarına göre, şube başlığında ayrı
 bir tüzel kişilik gibi tanımlanan portföyler altında gruplanmasıyla başlar. Bu sayede bir
 yandan öncelikle daha iyi odaklanılmış müşteri ilişkileri oluşurken, diğer yandan portföy
 sorumluları içinde iş bölümü, öğrenme-insan yetiştirme ve performans yönetiminde ras-
 yonel hedef dağıtımı ve ölçümü sağlanmaktadır.

 Projenin amacı
 Şube çalışanlarının katkılarının ve performanslarının bilinemediği, sadece şubelerin ge-
 nel durumunun görülebildiği bir yapının yerine, şubeler içerisinde yapılandırılmış portföy
 bölümleriyle, çalışanların ve şubelerin performanslarının ayrı ayrı gözlemlenebilmesi,
 personelin gelişiminin arttırılması, müşterilerin standart hizmet kalitesini sürekli olarak
 elde etmesi ve buna bağlı olarak müşteri bazında verimliliğin artışının sağlanmasıdır.

 Portföy yönetimin avantajları
 Müşteri hizmet standardı sağlanması
 Portföyde yedekli yönetim yapısının kurulmuş olması sayesinde müşterilerin şubedeki
 hizmet alacağı kişileri bilmeleri ve sürekli olarak aynı hizmeti almaları sağlanmıştır. Her
 portföy sorumlusunun odaklandığı müşteri grubundan öncelikle müşteri başına elde
 edilen verim arttırılmıştır.


 Şube personelinin gelişimi
 Portföy yöneticisi ve yardımcısı usta-çırak ilişkisi içinde idari anlamda bir ekip olarak
 gelişim yaşamaktadır. Portföy yönetici idari yeteneklerini geliştirirken portföy yardımcısı
 da iş bilgisini ve tecrübe kazanımını daha hızlı sağlamaktadır.

 Hedeflemenin detaylı ve sağlıklı olması
 Şube içinde küçük tüzel kişilikler oluşturularak hedefin daha küçük bir birimde takibi
 sağlanırken portföy bazında ölçümleme ile de kişi bazındaki sapmaların önüne geçilerek
 hedefleme ve ölçme sağlıklı bir yapıda uygulanmaktadır.


 Satış Ekibi Karneleri
 Satış ekibinin performansını ölçmek ve yönetmek için satış ekibi karneleri oluşturulmak-
 tadır. Bu amaçla şube müdürü karnesi (Tablo 2-2.2), kurumsal portföy karnesi (Tablo
 2-2.3), performans sıralaması karnesi (Tablo 2-2.4) hazırlanmaktadır. Satış ekibi karneleri
 sayesinde her aşama ve alan canlı olarak izlenebilmektedir. Böylelikle herhangi bir sorun
 karşısında detaylı bilgiye hızla erişilebilmekte ve hızlı bir çözüm geliştirilebilmektedir. De-
 taylı ölçümleme ve notlandırma sistemi sayesinde hem çalışanların hem de şubelerin per-
 formansı net bir şekilde ortaya konulmakta, böylece başarılı çalışanların ve şubelerin ödül-
 lendirilmesi ve düşük performansların saptanıp iyileştirilme yapılması kolaylaşmaktadır.

 234  |   SAĞLAM BANKACILIK MODELİ  •  KURUMSAL VE TİCARİ BANKACILIK
   230   231   232   233   234   235   236   237   238   239   240