EYT düzenlemesine dair başvuruların e-Devlet üzerinden nasıl yapıldığı ile ilgili detaylara içeriğimizden göz atabilirsiniz.
3 Mart 2023 itibari ile Emeklilikte Yaşa Takılanlar düzenlemesinin yürürlüğe girmesi, kapsama dahil olan yüzbinlerce kişiyi emeklilik hayallerine bir adım daha yaklaştırdı. Başvuru sürecinin e-Devlet üzerinden yürütülebiliyor olması ise vatandaşların işini biraz daha kolaylaştırdı. Ancak bununla birlikte sistemin nasıl işlediği sorusu da birçok kişinin zihninde yer almaya başladı. Siz de bu sorunun cevabını merak ediyorsanız e-Devlet üzerinden başvuru süreci ile ilgili detaylara göz atabilirsiniz.
EYT Nedir?
8 Eylül 1999 tarihi öncesinde sigortalanan kişiler, belirli bir süreyi ve prim gününü tamamlayarak emekli olmaya hak kazanıyordu. 4759 sayılı kanun ile birlikte mevcut koşullara yaş şartı da dahil edildi. Bu düzenleme sonrasında, gerekli şartları yerine getirmelerine rağmen yaş koşuluna takıldığı için emekli olamayan bir çalışan grubu ortaya çıktı. Yeni yapılan düzenleme ise emeklilikte yaşa takılanlar olarak bilinen bu gruba yaş şartı aranmaksızın emekli olabilme hakkı verdi.
e-Devlet Üzerinden EYT Başvurusu Adımları
EYT düzenlemesi ile ilgili tüm koşulları sağlayan kişilerin başvuru sürecinden önce işten ayrılması gerekir. İşten çıkış belgesi aldıktan sonra emeklilik başvurusu yapabilmek için şu adımları takip edebilirsiniz:
- Tarayıcı üzerinden T.C. kimlik numarası ve şifreyle e-Devlet sistemine girilir.
- Arama bölümüne aylık, emekli ve gelir kelimelerinden herhangi biri yazılır. Daha sonra “Gelir, Aylık, Ödenek Talep Belgesinin Verilmesi” bağlantısı seçilir.
- Yeni çıkan ekranda “Yeni Başvuru” butonu tıklanır.
- “Tahsis Talep Türü” sekmesinden “Yaşlılık Aylığı” seçimi yapılır.
- “Sigortalı Türü” sekmesinde çıkan “4/A SSK” ve “4/B BAĞKUR” opsiyonlarından uygun olan sigorta kapsamı seçilir. SSK kapsamına girenler 4/A SSK, BAĞKUR’lu olanlar ise 4/B BAĞKUR seçeneğini işaretleyip sonrasında “Başvur” seçeneğine tıklayabilir.
- Ardından T.C. kimlik numarası ile ad- soyad bilgileri ekrana gelir. Emekli maaş ödemesinin yapılması istenen finans kuruluşu seçildikten sonra açıklama bölümüne ilgili finans kuruluşunun talep edilen şubesi yazılır.
- İletişim bilgilerinin istendiği bölüme başında sıfır olmadan cep telefonu numarası yazılır. İsterseniz e-posta adresi de ekleyebilirsiniz.
- Adres bölümü sisteme tanımlı olan ikametgah adresi ile otomatik olarak doldurulur. Ancak tebliğin farklı bir adrese iletilmesini talep ediyorsanız “Farklı Adres” kısmına yeni adresinizi tanımlamanız gerekir. Adres ile birlikte il ve ilçe kısımları da doldurulmalıdır.
- Son adımda “Aylık alıyor mu?” sorusunu size uygun olan evet ya da hayır yanıtlarından birini seçerek yanıtlamanız gerekir.
- Diğer sekmeye geçtikten sonra “Başvur” seçeneğine tıklanır. Talep Sosyal Güvenlik Kurumu’na iletilerek başvuru süreci tamamlanır.
Bazı kurumlar çalışanlarına emekli olduktan sonra mevcut görevine devam etme opsiyonu sunar. Böyle bir durumda ilgili çalışan, emeklilik başvurusu yaptığı günün bir gün sonrası çalıştığı kurumun yetkisi ile Sosyal Güvenlik Kurumu’na yeniden işe giriş bildirimi yaptırarak işine devam edebilir.
EYT Başvuru Sonrası Ödeme Süreci
Maaş ödemelerinde e-Devlet başvuru tarihi baz alınır. E-Devlet üzerinden başvuru yapılan tarihi takip eden ay başından itibaren yaşlılık aylığı almaya hak kazanılır. Başvurusunu mart ayı içinde yapanlar nisan ayı itibari ile emekli maaşı almaya başlar. Emeklilik başvurusu onay sürecinden geçen herkes hak kaybına uğramaksızın geriye dönük olarak maaşını alabilir ve emeklilik haklarından yararlanmaya başlayabilir.
Siz de emekli maaşınızı şubeye gitmeden e-Devlet üzerinden Kuveyt Türk'e taşıyarak emekli promosyon ödemeleri ayrıcalığından faydalanabilirsiniz. Ayrıca emeklilik döneminde ihtiyaçlarınıza yönelik olarak yararlanabileceğiniz tüm fırsatlar için Kuveyt Türk web sitesine göz atarak bilgi alabilir ve emekli müşterilere sunulan ayrıcalıklardan yararlanabilir, emekliliğin keyfini yaşamaya başlayabilirsiniz.