Arama Yapın

Sıkça Sorulan Sorular

.

Kuveyt Türk’te farklı kanallar üzerinden yapacağınız işlemlerle ilgili aklınıza takılan tüm sorular için detaylı cevaplara buradan ulaşın!

Nasıl Müşteri Olunur?

Nasıl Kuveyt Türk müşterisi olabilirim?

Kuveyt Türk Mobil’i akıllı telefonunuza indirip görüntülü görüşme yoluyla kolayca müşterimiz olabilirsiniz.

Kimler görüntülü görüşme ile Kuveyt Türklü olabilir?

Aşağıdaki kriterlere uyan herkes, Kuveyt Türk Mobil üzerinden müşterimiz olabilir.

  • Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı
  • 18 yaşını doldurmuş
  • Türkiye’de ikamet eden
  • Çipli kredi kartına sahip

Hangi kimlikle hesap açılabilir?

Görüntülü görüşme ile hesap açmak için çipli T.C. kimlik kartına sahip olmanız gerekir.

Hangi telefon modelleri ile başvuru yapabilirim?

NFC özellikli tüm akıllı telefonlar ile başvuru yapabilirsiniz. Telefonunuzda NFC özelliği yoksa veya çalışmıyorsa, hiç merak etmeyin. Hesap açılışının ardından size SMS yoluyla gönderilen IBAN’a başka bir bankadaki şahsi hesabınızdan para transferi yaparak Kuveyt Türk hesabınızı aktifleştirebilirsiniz.

Hangi saatler arasında görüntülü görüşme ile başvuru yapabilirim?

Hafta boyunca her gün 09.00-23.00 saatleri arasında başvurunuzu gerçekleştirebilirsiniz.

Görüntülü görüşme esnasında bağlantım kesilirse ne yapmam gerekir?

Tekrar Kuveyt Türk Mobil’deki Müşteri Ol butonuna tıklayarak kimlik doğrulama adımından başvurunuza devam edebilirsiniz.

Kimlik doğrulama ve görüntülü görüşme esnasında bulunduğum ortam nasıl olmalı?

Ortamın aydınlık, kimliğinizin ve yüzünüzün net biçimde görüntülenebilir olması yeterlidir.

Sistem kimliğimi neden okumamış olabilir?

Böyle bir durumda, telefonunuzun NFC ayarlarını kontrol ederek işlemi tekrar deneyin. Yine olmazsa, alternatif yöntemle NFC okutmadan hesap açılış sürecini gerçekleştirebilirsiniz. Hesap açılışının ardından size SMS yoluyla gönderilen IBAN’a başka bir bankadaki şahsi hesabınızdan para transferi yaparak Kuveyt Türk hesabınızı aktifleştirebilirsiniz.

Kuveyt Türk Mobil’den müşteri olunca şubeden hizmet alabilecek miyim?

Görüntülü görüşme aşamasında seçtiğiniz şubeden veya herhangi bir Kuveyt Türk şubesinden hizmet alabilirsiniz.

Başvurunun ardından ne yapmam gerekir?

Başvurunuzun ardından size göndereceğimiz geçici şifre ile 36 saat içinde Kuveyt Türk Mobil’e giriş yaparak tüm mobil bankacılık hizmetlerimizden yararlanabilirsiniz.

Başvurunun ardından banka kartım bana ne zaman ulaşır?

Başvurunuzun ardından 3 gün içerisinde banka kartınızı basarak adresinizi ulaşmak üzere kuryeye teslim ediyoruz.

Bankacılık İşlemleri

Şube çalışma saatleriniz nedir?

Şubelerimizden, 09.00-12.30 ile 13.30-17.00 saatleri arasında hizmet alabilirsiniz. Şubelerimiz, cuma günleri ise öğleden sonra 14.00-17.00 saatleri arasında hizmetinizdedir.

Hangi şubelerde Arapça bilen personeliniz var?

İstanbul’da Osmanbey ve Fındıkzade, Mersin’de Mersin ve Mezitli, Gaziantep’te ise Gaziantep şubemizde Arapça bilen personelimiz mevcuttur.

Hesap açmak için gerekli evraklar nelerdir?

Pasaport, vergi dairesinden alınan vergi numarası (T.C. Kimlik No) ve ikamet tezkeresi belgesiyle şubelerimize müracaat ederek hesap açtırabilirsiniz. İkamet tezkereniz bulunmuyorsa açık adresinizi teyit edebileceğimiz resmi tercümeli ve noter tasdikli belgeyle de müracaat edebilirsiniz.

Kuveytli müşterilerimiz içinse pasaport, ID kartı (kimlik kartı) ve vergi numarası yeterlidir.

Hesap açarken neden bloke alınıyor?

İkamet tezkeresi alabilmek için sürekli hesap açıp kapatmanın önüne geçebilmek amacıyla 3 aylık bloke süresi uygulanır. Aynı uygulama, kredi kartı temininde de geçerlidir.

Telefonuma gelen bilgilendirme ya da kampanya SMS’lerini Arapça veya İngilizce alabilir miyim?

Bankamızdan gönderilen SMS bilgilendirmelerinin şu an için sadece Türkçe gönderimi mümkündür.

Pasaportumu güvenlik nedeniyle yanımda taşımak istemiyorum. İkamet tezkerem hesabımda kayıtlı olmasına rağmen şubeye para çekmek için gittiğimde sorun yaşıyorum. Ne yapmalıyım?

Kayıtlı ikamet tezkerenizde fotoğraf bulunuyor ve tezkerenin günü geçmemiş ise işlemlerinizi sorunsuzca yapabilirsiniz. Aksi durumda para çekmek için mutlaka fotoğraflı ikamet tezkereniz ya da pasaportunuzla şubeye gitmeniz gerekir.

Dolar hesabımdan TL hesabıma neden para transfer edemiyorum?

Para transferleri, aynı para cinsinden hesaplar arasında yapılabilir. Yani TL hesabınızdan diğer TL hesabınıza veya Dolar hesabınızdan bir başka Dolar hesabınıza para transfer edebilirsiniz.

Para transferi işleminde hangi bilgiler gerekir ve ek numara bilgisi nedir?

Türkiye içinde bir transfer işlemi gerçekleştirilecekse, işlem yapılacak hesabın IBAN'ı ya da asıl/ek hesap numarası ve şube kodunun paylaşılması gerekir. Yurt dışından transfer işlemi yapılacaksa, bankımız Swift kodu ve hesabın IBAN'ı paylaşılmalıdır.

Ek numara; ana hesaba bağlı farklı döviz birimi, vadeli veya vadesiz her bir hesap için ayrı ayrı tanımlanmış numaradır.

IBAN’ımı nereden öğrenebilirim?

IBAN bilginizi; Kuveyt Türk İnternet Şube, 444 0 123 numaralı Kuveyt Türk Müşteri İletişim Merkezi üzerinden kolayca öğrenebilirsiniz. Aynı bilgiye ayrıca Kuveyt Türk web sitesinde hesap numaranızı yazarak da ulaşabilirsiniz. Detaylı bilgi için tıklayın!

Kuveyt Türk Swift ve banka kodu nedir?

Swift işlemleri için kodumuz KTEFTRIS, BIC kodumuz ise 205’tir.

Günlük işlem limitlerim nedir?

Ekstra limit tahsis edilmediği sürece günlük 50.000, aylık 100.000 TL veya karşılığı Dolar/Euro cinsinde para transferi gerçekleştirebilirsiniz.

Acil havale yapmam gerektiğinde EFT limitlerimi nasıl artırabilirim?

EFT limit artırımı için şubelerimize veya Kuveyt Türk Müşteri İletişim Merkezi’ne başvurabilirsiniz.

Hesabıma havale geldiğinde ya da hesabımdan para çıkışı olduğunda neden bana SMS gelmiyor?

Kuveyt Türk Müşteri İletişim Merkezi’ni (444 0 123) arayarak SMS bilgilendirme hizmetlerini aktif hale getirtebilirsiniz.

Kiralık kasa boyutları ve ücretleri hakkında detaylı bilgi alabilir miyim?

Kasa boyutları ve ücretleri hakkında detaylı bilgi için tıklayın.

ATM İşlemleri

ATM’lerde dil seçeneğini nasıl görebilirim?

Kartınızı ATM’ye takıp şifrenizi girdikten sonra gelen ekranda 9’u tuşlayarak mevcut dil seçeneklerini görüntüleyebilirsiniz.

QR kod ile para yatırma işlemi nedir?

Kuveyt Türk Mobil’deki Para Transferi menüsü aracılığıyla 7/24 Kuveyt Türklü olsun olmasın dilediğiniz kişiye para gönderebilirsiniz. Detaylı bilgi için tıklayın.

QR Kod ile Para Yatırma işlem adımları şu şekildedir:

  • Kuveyt Türk Mobil’i telefonunuza indirin.
  • Para Transferi menüsünün altındaki GSM Numarasına seçeneğine tıklayın.
  • Cep telefonu numarasını yazarak işlemi gerçekleştirin.
  • Alıcının adı soyadı ve tutar bilgilerini girerek işlem sonlandırın.

Alıcı, herhangi bir Kuveyt Türk ATM’sinden TCKN, cep telefonu numarası, SMS ile gönderilen referans kodu ve tutarı tuşlayarak parayı kolayca çekebilir. 24 saat içerisinde alıcı tarafından çekilmeyen veya alıcının gerekli bilgileri yanlış girmesi durumunda tutar, gönderen kişinin hesabına iade edilir.

QR kod ile para çekme işlemi nedir?

Kuveyt Türk Mobil’in yeni özelliği QR Kod ile Para Çekme sayesinde kart gerekmeden ATM’den nakit ihtiyacınızı giderebilirsiniz. Detaylı bilgi için tıklayın!

Diğer bankaların kartlarıyla Kuveyt Türk ATM’lerinde hangi işlemleri yapabilirim ve ne kadar komisyon öderim?

Bankamız, diğer banka kartlarıyla yapılan işlemler için müşterilerden ayrıca ücret talep etmez. Kartın ait olduğu banka, komisyon ücretini belirler.

Diğer Bankaların Banka veya Kredi Kartları ile Kuveyt Türk ATM'lerinden Yapılabilen İşlemler Komisyon Tutarı
1. Para Çekme Kartın ait olduğu banka belirler Kartın ait olduğu banka belirler
2. Para Yatırma Kartın ait olduğu banka belirler
3. Bakiye Sorgulama Kartın ait olduğu banka belirler
4. Diğer İşlemler*  
4.1. Kredi Kartı Borcu Ödeme Kartın ait olduğu banka belirler
4.2. Kredi Kartı Borcu Sorgulama Kartın ait olduğu banka belirler
4.3. Kredi Kartı Limiti Sorgulama Kartın ait olduğu banka belirler

* Kredi kartı ile yapılabilen işlem seti içerisinde müşteriye gösterilen hesap, en fazla bakiye bulunan cari hesaptır.

İşlematik’lerden yapılan işlemler nelerdir?

Detaylı bilgi için tıklayın.

İşlematik’lerden yapılan işlemlere ait limitler nelerdir?

Detaylı bilgi için tıklayın.

İşlematik’lerden fiziki altın alış işlemi yapabilir miyim?

ATM’lerimizden bankamızın banka ya da kredi kartını kullanarak avantajlı fiyatlar ile 1 gr ve çeyrek altın alımı yapabilirsiniz. Detaylı bilgi için tıklayın.

Fiziki altın alımında komisyon alıyor musunuz?

Bu işlem türü için komisyon alınır. Detaylı bilgi için Ürün ve Hizmet Ücretleri tablomuzu inceleyebilirsiniz.

İşlematik’lerden döviz hesabımdan para çekebilir miyim?

Dolar hesabınız varsa listedeki İşlematik’lerden dolar çekebilirsiniz. Detaylı bilgi için tıklayın.

İşlematik’lerden döviz hesaplarıma para yatırabilir miyim?

Döviz yatıramaz, ancak Exchange işlemi yaparak avantajlı kurlarımızdan Euro ve Dolar bozdurabilirsiniz. Söz konusu işlem türü ile ilgili detaylar için tıklayın.

Ortopedik ve Görme Engelli müşterilerin rahatlıkla kullanabileceği İşlematik listesine nasıl ulaşabilirim?

Engelsiz ATM’ler hakkında bilgi almak için tıklayın.

Yapı Kredi Bankası ve PTT ATM’lerinden ücretsiz para çekme veya yatırma işlemi yapabilir miyim?

Evet yapabilirsiniz. Yapı Kredi ve PTT ATM’lerinde para çekme limiti günlük 2.000 TL’dir. PTT ATM’lerinden para yatırma limiti 2.000 TL, Yapı Kredi ATM’lerinden ise 50.000 TL’dir.

XTM

XTM nedir?

Yeni bankacılık çözümümüz XTM sayesinde çağrı merkezine video konferans yöntemiyle bağlanabilir ve bankacılık işlemlerinizi kolaylıkla gerçekleştirebilirsiniz. Tamamen yerli iç kaynaklardan faydalanarak geliştirdiğimiz XTM, yüksek güvenlikli interaktif özel dijital cihazıyla ATM kadar pratik, şube kadar zengindir.

XTM cihazlarından işaret dilinde hizmet alabilir miyim?

XTM cihazlarından işaret dilinde hizmet alabilirsiniz.

XTM’de hangi işlemleri yapabilirim?

Yasal olarak fiziki kontrol zorunluluğu bulunan çek/senet işlemleri dışında ATM ve şubelerde yapılan birçok işlemi XTM üzerinden gerçekleştirilebilirsiniz.

XTM cihazlarından sadece TL mi çekebilirim?

XTM’de yalnızca TL olarak para çekebilirsiniz. Para yatırma işlemini ise Dolar ve Euro olarak da yapabilirsiniz.

XTM çalışma saatleri nedir?

09.00-17.00 saatleri arasında XTM üzerinden işlem gerçekleştirebilirsiniz.

Kart İşlemleri

Kuveyt Türk kredi kartı almak için ne yapmalıyım?

Kredi Kartı başvurularınızı, Kuveyt Türk Mobil ve İnternet Şube üzerinden hızlıca gerçekleştirebilirsiniz. Kartınızı, bir diğer başvuru kanalı olan şubelerimizden anında basım ile teslim alabilirsiniz.

Kredi kartımın limitini nasıl artırabilirim?

Kart limitinizi Kuveyt Türk Mobil, Müşteri İletişim Merkezi (444 0 123) veya şubelerimiz aracılığıyla artırabilirsiniz.

Kredi kartı limitimi nasıl düşürebilirim?

444 0 123 numaralı Kuveyt Türk Müşteri İletişim Merkezi’ni arayarak limit düşürme talebinde bulunabilirsiniz. İşlem sonrası şubenize giderek kredi kartından düşürülen limit kadar blokeyi hesabınızdan çözdürebilirsiniz.

Kredi kartım için hesabımdan alınan blokenin çözülmesi için ne yapmalıyım?

İlk olarak şubenize gidip kartınızın tüm borcunu ödemeniz gerekir. Hesabınızdaki bloke tutarı, ödeme işlemi tamamlandıktan 1 iş günü sonra şube tarafından çözülür.

Kredi kartı limitim yeterli değil. Hesabımda para var ama hesap kartım geçerli değil. Acil alışveriş yapmam lazım. Ne yapabilirim?

Hesabınızda bulunan TL bakiyeyi kredi kartınıza ödeme yaparak aktarabilir ve aktardığınız tutar kadar harcama yapabilirsiniz.

Kredi kartı alabilmem için hesabıma bloke konuldu. Hesabıma konulan bloke kartıma tanımlanan limitten neden daha fazla?

Bu durumda Kuveyt Türk Mobil, Müşteri İletişim Merkezi (444 0 123) veya şubelerimiz üzerinden kredi kartı limit artırımı talebinde bulunabilirsiniz.

Kuveyt Türk kartları, yurt dışında kullanılabilir mi?

Visa logolu kartları yurt dışında kullanabilirsiniz. Troy kartlar ise yalnızca Türkiye’de geçerlidir.

Kredi kartı borcum otomatik olarak ödenir mi?

Kredi kartı borcunuz, son ödeme tarihine kadar ödeme yapmamanız durumunda hesabınızdan otomatik çekilir. Hesapta döviz bulunuyorsa, güncel kurdan bozulur ve ödeme TL cinsinden tamamlanır.

Kredi kartımı iptal edersem, bloke açılır mı? İşlem kaç gün içerisinde gerçekleşir?

Bu durumda bloke açılır. Gerekli işlem, şubenizle görüştükten sonraki ortalama 2 gün içerisinde gerçekleştirilir.

Kredi kartı başvurusu yaptım ve ret cevabı geldi. Neden bana kredi kartı verilmiyor?

Kredi kartlarında, müşterilerimize sadece ret durum bilgisi verilebilir. Reddin nedenine ilişkin açıklama yapılamaz.

Yurt dışında kredi kartımı kullanabilir miyim?

Kredi kartları, yurt içinde olduğu gibi yurt dışında da kullanılabilir.

Kredi kartı borcumu hangi kanallardan öğrenebilirim?

  • Kuveyt Türk Mobil
  • Kuveyt Türk İnternet Şube
  • Kuveyt Türk Müşteri İletişim Merkezi
  • Kuveyt Türk XTM’leri
  • Kuveyt Türk ATM’leri
  • Kuveyt Türk şubeleri
  • IVR (Sesli Yanıtlama Sistemi)

Kredi kartımın asgari ödeme oranı nedir?

Kart hesap özetleri için asgari ödeme oranı %100’dür. Yani müşterimizin, hesap özeti borcunun tamamını ödemesi gerekir.

Kredi kartımın taksit sayısını nasıl değiştirebilirim?

  • Kuveyt Türk Mobil
  • Kuveyt Türk İnternet Şube
  • Kuveyt Türk Müşteri İletişim Merkezi
  • SMS aracılığıyla Taksit (boşluk) Kart Numaranızın Son 4 Rakamı (boşluk) İstediğiniz taksit sayısını 2848’e göndererek taksit sayınızı değiştirebilirsiniz.

Kredi kartımdan çekebileceğim nakit avans tutarı nedir?

  • Sağlam Kart Klasik ile limitinizin %10’u kadar ve maksimum 500 TL’ye kadar
  • Sağlam Kart ile limitinizin %10’u kadar ve maksimum 1.000 TL’ye kadar
  • Sağlam Kart Platin ile limitinizin %10’u kadar ve maksimum 2.000 TL’ye kadar

Kredi kartımdan çekeceğim nakit avans işlemi ücretlendirilir mi?

Nakit avans çekiminden işlem başına 1,25 TL ücret alınır.

Kuveyt Türk kartlarımla diğer banka ATM’lerinde hangi işlemleri yapabilirim ve ne kadar komisyon öderim?

Kuveyt Türk Banka ve Kredi Kartı ile Diğer Banka ATM'lerinden Yapılabilen İşlemler Komisyon Tutarı
1. Para Çekme %1 + 0,91 TL
2. Para Yatırma %1 + 0,91 TL
3. Bakiye Sorgulama 0,24 TL
4. Diğer İşlemler*  
4.1. Kredi Kartı Borcu Ödeme %1 + 0,91 TL
4.2. Kredi Kartı Borcu Sorgulama 0,24 TL
4.3. Kredi Kartı Limiti Sorgulama 0,24 TL

* Kredi kartı ile yapılan işlemlerde müşteriye gösterilen hesap, en fazla bakiye bulunan cari hesaptır.

Kuveyt Türk banka kartı için herhangi bir komisyon veya ücret ödeyecek miyim?

Kuveyt Türk banka kartları için sizden hiçbir ücret veya komisyon talep edilmez.

Banka kartı şifremi nasıl oluşturabilirim?

Şifre oluşturma işlemini Kuveyt Türk Mobil, Müşteri İletişim Merkezi (444 0 123) veya IVR üzerinden gerçekleştirebilirsiniz.

Banka kartı şifremi unutursam ne yapmalıyım?

Yeni şifre oluşturma işlemini Kuveyt Türk Mobil, Müşteri İletişim Merkezi (444 0 123) veya IVR üzerinden gerçekleştirebilirsiniz.

Banka kartım çalındığında veya kaybolduğunda ne yapmalıyım?

Bu tür durumlarda, en kısa sürede 444 0 123 numaralı Kuveyt Türk Müşteri İletişim Merkezi’mizi arayarak bilgi vermeniz gerekir. Bildiriminiz doğrultusunda kartınız iptal edilir. Talebiniz halinde yenileme başvurunuz alınır.

Banka kartımı yurt dışında kullanabilir miyim?

  • Troy logolu banka kartınızı, sadece yurt içi alışverişlerde kullanabilirsiniz.
  • Visa/Mastercard logolu banka kartınızı, Visa/Mastercard logosuna sahip POS cihazlarından tahsilat yapılması koşuluyla tüm yurt içi ve yurt dışı alışverişlerinizde kullanabilirsiniz. Ancak söz konusu işlem için TL cari ana hesabınızda bakiye bulunması gerekir.

Troy logolu banka kartımı yurt dışında kullanabilmek için hangi işlemi yapmalıyım?

Troy kartlar ile yurt dışında işlem yapılması henüz mümkün değildir.

Kuveyt Türk banka kartı ile yapılan işlemlerde altın puan kazanma olanağı var mı?

Kuveyt Türk banka kartınız ile yapacağınız alışverişlerden birçok farklı sektörde Altın Puan kazanabilirsiniz.

Kuveyt Türk banka kartımla e-ticaret işlemlerimi gerçekleştirebilir miyim?

3D Secure veya GO Güvenli Öde altyapısına sahip internet sitelerinde alışveriş yapabilirsiniz.

Kuveyt Türk döviz hesabım var. Yurt dışında herhangi bir ATM’den para çekebilir miyim?

Yurt dışı ATM’lerinde para çekebilmeniz için banka kartınızın TL cari ana hesabında bakiye bulunması gerekir. O ülkenin para birimi üzerinden yapacağınız nakit çekim işlemleri, hesaptan TL olarak düşer.

Hesaplar

Kuveyt Türk’te cari hesap açmak için hangi belgelere ihtiyacım var?

  • T.C. vatandaşı ve yurt içi yerleşik kişiler
    • T.C. nüfus cüzdanı, sürücü belgesi veya pasaport
    • Adres teyit belgesi (yerleşim yeri belgesi/son 3 aya ilişkin abonelik gerektiren fatura örneği/kamu kurumu tarafından verilen belge)
  • Yabancı uyruklu ve yurt içi yerleşik kişiler
    • Pasaport veya ikamet tezkeresi
    • Yabancı kimlik numarası
    • Adres teyit belgesi (ikamet tezkeresi/son 3 aya ilişkin abonelik gerektiren fatura örneği)

Kuveyt Türk Cari Hesap ile hangi işlemleri gerçekleştirebilirim?

  • Para transferleri
  • Çek karnesi işlemleri
  • Kredi ve kredi kartı ödemeleri
  • Bağış, aidat, kira ödemeleri
  • Fatura ve SGK prim ödemeleri
  • Çek ve senet tahsilatları
  • Döviz ve kıymetli maden işlemleri
  • İleri vadeli para transferleri, düzenli ödeme talimatları
  • Döviz ve altın alım-satım talimatları

Altın hesabı nedir?

Vadesiz olarak açılan, birikimlerin altın olarak değerlendirilmesini sağlayan hesap türüdür. İstediğiniz anda altınların fiziki karşılığını gram olarak tüm şubelerimizden çekebilirsiniz.

Altın hesaplarında en düşük alınabilecek altın gramı ne kadardır?

Altın hesaplarında minimum işlem limiti, 0,01 gramdır.

Finansmanlar

Konut finansmanı için nasıl başvuru yapabilirim? Şartlarınız ve gerekli evraklar nelerdir?

Konut finansmanı başvurularınızı Kuveyt Türk şubeleri aracılığıyla yapabilirsiniz. Başvuru esnasında alınacak gayrimenkulün (konut, iş yeri, arsa vb.) tapu fotokopisi ve gelir belgenize ihtiyaç duyulur.

Alınacak gayrimenkulün ekspertiz değerine göre finansman oranları şu şekildedir:

  • A sınıfı enerji sertifikasına sahip konut için %90’ına kadar
  • B sınıfı enerji sertifikasına sahip konut için %80’ine kadar
  • İş yeri ve arsa için %50’sine kadar

Konut finansmanları için maksimum vade 120, iş yeri ve arsa finansmanları için maksimum vade 60 aydır.

Araç finansmanı için nasıl başvuru yapabilirim? Şartlarınız ve gerekli evraklar nelerdir?

Araç finansmanına, Kuveyt Türk Mobil veya şubelerimiz aracılığıyla başvurabilirsiniz. Henüz Kuveyt Türklü değilseniz, finansman başvurunuzu web sitemiz üzerinden de yapabilirsiniz. Başvuru esnasında alınacak aracın ruhsat fotokopisi veya proforma fatura ile gelir belgesine ihtiyaç duyulur.

Araç finansmanlarındaki maksimum tutar sınırlaması uygulanırken sıfır araçlarda satış, 2. el araçlarda ise kasko değeri dikkate alınır.

Maksimum finansman oranları, vade kısıtlaması ve diğer konularda detaylı bilgi için sayfamızı ziyaret edebilirsiniz.

Bireysel Finansman ürünümü istediğim zaman kapatabilir miyim?

Bireysel Finansman ürününüzü istediğiniz zaman erken kapatabilirsiniz. Erken kapama konusunda detaylı bilgi için Kuveyt Türk Müşteri İletişim Merkezi veya şubelerimizden bilgi alabilirsiniz.

Konut ve Araç Finansmanı’ndan herkes yararlanabilir mi?

Konut ve araç sahibi olmak isteyen, düzenli ödeme gücüne sahip herkes ilgili finansmanlardan yararlanabilir.

Konut bedelinin en fazla ne kadarı için finansman desteği kullanabilirim?

Finansman ile alınacak konutun ekspertiz değerinin %80’i finanse edilir.

En fazla kaç yaşında araç için finansman kullanabilirim?

2. el araç finansmanlarında, 10 yaşa kadar destek sağlanabilir. 0-5 yaş araçlar için maksimum 48 ay, 6-10 yaş araçlar için maksimum 36 ay taksit ile finansman kullanabilirsiniz.

İhtiyaç Finansmanı üst vadesi nedir?

İhtiyaç Kart’ı, iki ay ödemesiz dönemi olduğu için en fazla 34 ay vadeli kullanabilirsiniz. Diğer ihtiyaç finansmanları için üst vade 36 aydır.

İhtiyaç Finansmanı kar oranları ve finansman tahsis ücreti hakkında nasıl bilgi alabilirim?

Tahsis ücreti olarak finansman tutarı üzerinden %0,5 oranında peşinat alınır.

Kuveyt Türk Mobil ve İnternet Şube

İnternet Bankacılığı’ndan nasıl yararlanabilirim? Kullanıcı adım ne?

İnternet Bankacılığı kapsamında sunduğumuz hizmetlerden yararlanmak için şifre ve müşteri numarası yeterlidir.

Bireysel müşterimiz olarak Kuveyt Türk Mobil ve İnternet Şube’de yer alan "Anında Şifre & Şifremi Unuttum” menüsü üzerinden şifrenizi alabilirsiniz. Şifre almak için ayrıca 444 0 123 numaralı Kuveyt Türk Müşteri İletişim Merkezi’ni arayabilirsiniz.

Kurumsal müşterilerimiz, internet bankacılığı şifrelerini şubelerimizden alabilir. Kullanıcı adı, şubede belirlenir.

İnternet Şube’ye ilk giriş nasıl olur?

Web sitemizin sağ üst köşesinde bulunan İnternet Şubesi menüsünden Bireysel ya da Kurumsal seçenekleriyle giriş yapabilirsiniz.

Bireysel müşteriler, müşteri numarası ve şifre girerek İnternet Şube’yi kullanabilir. Kurumsal müşteriler ise bu bilgilere ek olarak kullanıcı adı girerek İnternet Şube avantajlarından yararlanabilir.

Kuveyt Türk Mobil, İnternet Şube ve ATM şifreleri aynı olabilir mi? Şifre kaç karakterden oluşmalıdır?

Kuveyt Türk Mobil ve İnternet Şube şifreleri 6, ATM şifresi ise 4 rakamdan oluşmalıdır. Kuveyt Türk Mobil ve İnternet Şube şifreleri aynıdır.

Kuveyt Türk Mobil ve İnternet Şube’de Ayarlar menüsü altındaki Şifre Değiştirme seçeneğinden yeni şifre oluşturabilirsiniz. Şifrenizi hatırlamıyorsanız, Kuveyt Türk Mobil ve İnternet Şube’de yer alan Şifremi Unuttum/Anında şifre kısmından ya da Kuveyt Türk Müşteri İletişim Merkezi 444 0 123'ü arayarak şifrenizi değiştirebilirsiniz.

İnternet Şube işlemleri için öncelikli telefon numaramı nasıl değiştirebilirim?

Bilgilerinizde iki telefon hattı da kayıtlıysa, öncelikli numaranızı değiştirmek için şubenizden destek alabilirsiniz.

SIM blokemi nasıl kaldırabilirim?

Kuveyt Türk Mobil ve İnternet Şube’de yer alan Ayarlar - SIM Bloke Kaldırma menüsünden gerekli bilgileri girerek blokeyi kaldırabilirsiniz.

Döviz alış/satış ve para transferi nasıl yapılır?

Kuveyt Türk Mobil ve İnternet Şube’de Döviz/Kıymetli Maden menüsünden alış ve satış işlemlerinizi yapabilirsiniz. Para Transferi menüsünden ise havale ve EFT işlemlerinizi gerçekleştirebilirsiniz. Ancak bu işlemi yapabilmeniz için karşı tarafın IBAN ya da hesap numarasını bilmeniz gerekir.

Kayıtlı İşlemler kapsamında hangi hizmetlerden faydalanabilirim?

Kayıtlı İşlemler aracılığıyla para transferlerinizi ve ödemelerinizi kolayca yapabilirsiniz.

Kuveyt Türk Mobil ve İnternet Şube’de hesap açılışı nasıl yapılır?

Hesaplarım menüsündeki Hesap Aç bölümünden istediğiniz türde yeni hesap açabilirsiniz.

İnternet üzerinden Dolar, Euro veya TL cinsinden para transferi yapabilir miyim?

Kuveyt Türk Mobil ve İnternet Şube üzerinden Dolar, Euro veya TL cinsinden para transferi yapabilirsiniz.

  • TL için Tüm İşlemler menüsünden Para Transferleri’ne girerek Hesaba ya da IBAN’a seçeneklerini tercih edebilirsiniz.
  • Döviz için Tüm İşlemler menüsünden Para Transferleri’ni seçerek Swift Kodu ile ya da IBAN’a seçenekleriyle işlem yapabilirsiniz.
  • Suriye uyruklu müşterilerimiz, sadece TL olarak yurt içi para transferi gerçekleştirebilir.

Kuveyt Türk Mobil ve İnternet Şube’den başka hesaba ne kadar para gönderebilirim?

Tüm transferler için özel limit uygulaması yoktur. Ancak varsayılan limit yetersiz kalırsa, Kuveyt Türk Mobil’den artırım talebinde bulunabilirsiniz.

Faturalarımı nasıl ödeyebilirim?

Kuveyt Türk Mobil ve İnternet Şube üzerinden faturalarınızı ödeyebilirsiniz. Ödemeler menüsüne girerek Fatura Ödeme bölümünden anlaşmalı kurumlara ait faturalarınızın ödemelerini yapabilirsiniz.

Otomatik ödeme talimatı verebilir miyim?

Kuveyt Türk Mobil ve İnternet Şube üzerinden otomatik ödeme talimatı verebilirsiniz. Bunun için Ödemeler menüsüne girerek anlaşmalı kurumlara ait faturalarınız için otomatik ödeme talimatı oluşturabilirsiniz.

Yurt dışına para transferini nasıl gerçekleştirebilirim?

Kuveyt Türk Mobil ve İnternet Şube’de Para Transferleri menüsünün altındaki Döviz Transferi (SWIFT) bölümünden yurt dışına para transferi gerçekleştirebilirsiniz.

İnternet Bankacılığı aracılığıyla Dolar ve Euro gibi döviz türlerinde havale yaparken ücret kesiliyor mu?

Kuveyt Türk Katılım Bankası’ndan başka bankaya veya hesaba döviz türünde havale yapılırken komisyon kesilmez.

Müşterek hesabım olmasına rağmen neden Kuveyt Türk Mobil veya İnternet Şube üzerinden hesap hareketlerimi göremiyorum?

Bireysel müşteri olarak Kuveyt Türk Mobil veya İnternet Şube’ye giriş yaparak müşterek hesaplarınıza erişebilirsiniz.

POS

POS başvurusu için gerekli belgeler nedir?

Kuveyt Türk ticari vadesiz hesabınızın varsa, başvuru aşamasında sizden ekstra bir belge talep edilmez.

Yurt dışı kartlar ile işlem yapılabilir mi?

Yalnızca VISA, MasterCard ve Troy logolu kartlar ile işlem yapılabilir.

POS cihazlarından taksitli işlem yapılabilir mi?

Yetki alındıktan sonra Kuveyt Türk kartları için taksitli işlem yapılabilir.

POS cihazlarında gün sonu tanımlanabilir mi?

Kuveyt Türk Müşteri İletişim Merkezi’ni arayarak otomatik gün sonu alınmasını talep edebilirsiniz. Yazar kasa POS’larda gün sonu saati, yazar kasa markasının çağrı merkezi aranarak yaptırılır.

Fiziki POS’lar için ortak POS çalışmanız var mıdır?

Ortak POS çalışmamız henüz yoktur.

Kayıp fiziki POS masrafı ne kadardır?

Söz konusu ücret, vergiler hariç 2.500 TL’dir.

Fiziki POS’lardan döviz çekimi yapılabilir mi?

Kuveyt Türk POS cihazlarından EUR, USD ve TL cinsinden çekim yapılabilir.

POS destek telefon numarası nedir?

0262 723 49 49 numaralı telefon üzerinden Pos Destek Merkezi ile iletişim kurabilirsiniz. Bankamız POS’ları ile ilgili destek için ayrıca Kuveyt Türk Müşteri İletişim Merkezi’ni de arayabilirsiniz.

POS çalışma koşullarımı nasıl değiştirebilirim?

POS çalışma şartlarını değiştirmek için şubelerimizden destek alabilirsiniz.

Free POS’un entegrasyonu nasıl yapılır?

Free POS’un entegrasyonunu yazılımcınızdan destek alarak kolayca yapabilirsiniz. Entegrasyon sırasında alınan hataların çözümü için Sanal POS destek ekibi (sanalposdestek@kuveytturk.com.tr) ile iletişime geçebilirsiniz.

Aynı hesap numarasına ait birden çok Sanal POS kullanabilir miyim?

Aynı hesap numarasına ait birden çok sanal POS tanımlanabilir. Bunun için farklı mağaza numaraları gerekir.

Sanal POS’ta gün sonu nasıl alınır?

Gün sonu, gece 00.00’da sistem tarafından otomatik alınır.

Sanal POS’ta iptal/iade nasıl yapılır?

İptal ve iade işlemlerini, sanal POS paneli üzerinden kendiniz kolayca yapabilirsiniz.

Sanal POS’tan Dolar/Euro ile işlem yapılabilir mi?

Döviz POS yetkisi yoktur. Sadece TL ile ödeme yapılabilir.

Yazar Kasa POS’a PINPAD bağlantısını kim yapar?

Yazar Kasa POS’lara PINPAD bağlantısını, aldığınız cihazın üreticisi ile görüşerek temin edebilirsiniz. Bankamızın, bu konuda desteği yoktur.

Z Raporu, banka gün sonu mu demektir?

Z raporu, yazar kasa POS’un içinde bulunan bankalar ile yapılan kredi kartı işlemleri ve nakit işlemlerinin T.C. Maliye Bakanlığı’na raporlanma şeklidir. Banka gün sonu ise ayrı bir rapordur.

Yurt Dışı İşlemler

Yurt dışındayken hesabımdan para çekebilir miyim?

Yurt dışındayken hesabınızdan para çekebilirsiniz. Ancak hesabınızda döviz bulunuyorsa, öncelikle dövizi TL’ye dönüştürmeniz ve TL ana hesabınıza aktarmanız gerekir. Ardından ATM’den bulunduğunuz ülkenin para cinsinden ihtiyacınız olan tutarı çekebilirsiniz. Bu işlem için %1,5+3TL komisyon ücreti alınır.

Hesabıma yurt dışından para gelir mi?

Hesabınıza yurt dışından para gelebilir. Yalnızca Suriye vatandaşlarının işlemleri aracı bankanın onayına bağlıdır.

Hesabımdan yurt dışına para gönderebilir miyim?

Hesabınızdan yurt dışına para gönderebilirsiniz.

Suriye vatandaşlarının işlemleri, aracı bankanın onayına bağlı olduğu için herhangi bir döviz cinsinden yurt dışına para gönderemezler. Yurt içinde de yalnızca Kuveyt Türk’e ait hesaplar arasında döviz havalesi, Kuveyt Türk dışındaki diğer bankalara ise sadece TL olarak EFT yapabilirler.

Türkiye’den başka bir ülkeye para gönderebilir miyim?

Yalnızca alıcının da bankamızda hesabı olması koşuluyla Türkiye’den başka bir ülkeye para gönderebilirsiniz.

Yurt dışından Türkiye’ye havale yapılırken gerekli bilgiler nelerdir?

Söz konusu işlem için Swift kodu (KTEFTRIS), BIC kodu (205) ve IBAN’a ihtiyaç duyulur.

EFT ve Swift işlemlerinde ne kadar komisyon alınır?

EFT işlemlerini ücretsiz yapabilirsiniz.

Swift işlemlerinde ise komisyon uygulaması gönderilen tutara göre farklılık gösterir. İnternet Şube üzerinde yapacağınız döviz transferlerinden minimum 23 USD, maksimum 385 USD komisyon alınır. Komisyon oranı, işlem tutarının 1/1000'i kadardır.

Almanya’daki şubenizden para çekebilir miyim? Bu şubedeki bir hesaba para gönderebilir miyim ya da onlar bana gönderebilir mi? Eğer gönderirsek bu transferden komisyon ya da masraf alınır mı?

Almanya ve Euro bölgesinde faaliyet gösteren KT Bank AG, Kuveyt Türk iştirakidir.

Müşterilerimiz, Kuveyt Türk Mobil Şube’den Para Transferi - Döviz Transferi - KT Bank AG Para Transferi adımlarını izleyerek hesaplarındaki tutarı KT Bank AG’deki hesaplarına aktarabilir.

Almanya’ya para gönderme işlemi yaparken indirimli fiyatlardan yararlanmanın yanı sıra masraf türü olarak SHA (Share) seçeneğini seçtiğiniz sürece muhabir banka masrafı da ödemezsiniz.

Ek olarak KT Bank AG’de bulunan hesabınızdan Kuveyt Türk ’deki hesaplarınıza dakikalar içinde çok uygun fiyatlarda para transferi yapabilirsiniz.

Döviz hesabımdaki bakiye ile yurt dışındaki bir e-ticaret sitesinden alışveriş yapmak istiyorum; ancak yapamıyorum. Neden?

POS cihazları sadece TL ana hesabı görebildiği için döviz hesabınızda bakiye olsa bile alışveriş yapamazsınız. Döviz hesabınızdaki bakiyeyi, TL vadesiz hesabınıza aktararak bu kısıtlamayı aşabilirsiniz.

Yurt dışındaki online alışveriş sitesinden alışveriş yaptım. Ancak kartımdan/hesabımdan çekilen tutar, alışveriş tutarımdan daha fazla görünüyor. Neden?

Alışveriş sonrasında ilgili tutar provizyonda bekletilip dönem hareketine geçeceği zaman TL’ye dönüştürüldüğü için arada kur farkı olabilir. Bu sebeple arada oluşabilecek kur farkı önceden tahmin edilemeyeceği için alışveriş tutarının üzerinde bloke konur. Dönem hareketine yansıtılırken arada kalan fazla tutar varsa müşterinin vadesiz hesabına iade yapılır.