Şifre Oluşturma
444 0 123’ü aradıktan sonra;
Kredi kartı şifre almak için ;
Sesli IVR üzerinden "Kredi kartı şifre alma" söyleminde bulunduktan sonra Kredi Kartı Şifre İşlemleri menüsüne ulaşabilirsiniz. Bu menüde Kredi kart şifre alma işlemlerini tamamlayabilirsiniz.
Kredi kartı şifre değiştirmek için ;
Sesli IVR üzerinden "Kredi kartı şifre değiştirmek" söyleminde bulunduktan sonra Kredi Kartı Şifre İşlemleri menüsüne ulaşabilirsiniz. Bu menüde Kredi kart şifre değiştirme işlemlerini tamamlayabilirsiniz.
Kayıp ve Çalıntı
Kuveyt Türk Kredi Kartlarınızın kayıp olması ya da çalınması durumunda vakit kaybetmeden Kuveyt Türk Müşteri İletişim Merkezini arayarak kartınızın iptalini ve yenisinin gönderilmesini talep ediniz.
- Kayıp ya da çalıntı kartınızın iptali için; 444 0 123 -> 0 tuşlayarak ya da ,
- Sesli IVR üzerinden “kayıp çalıntı” ve ya “şüpheli işlem” söyleminde bulunarak şüpheli işlem bildiriminde bulunabilirsiniz.
Borç Öğrenme ve Ödeme
Kuveyt Türk Kredi Kartı Borcunuzu Nasıl Öğreneceksiniz?
- Ekstre: Her ay sizin belirleyeceğiniz hesap kesim tarihlerine göre (ayın 8’i, 15’i, 23’ü veya 30’u) aynı tarihlerde adresinize gönderilecek ekstreler ile yaptığınız harcamaları, harcamalarınızın toplam tutarını, son ödeme tarihinizi kontrol edebilirsiniz. Ayrıca ekstrelerinizi, e-ekstre olarak e-posta adresinize isteyerek, doğanın korunmasına katkıda bulunabilirsiniz.
- Kuveyt Türk Müşteri İletişim Merkezi: 444 0 123' ü arayarak Sesli IVR üzerinden “kredi kartı borç öğrenme“ söyleminde bulunup kredi kartı borcunuzu öğrenebilirsiniz.
- Kuveyt Türk İnternet ve Kuveyt Türk Mobil : Yaptığınız harcamalarınızı, borcunuzu ve kart bilgilerinizi İnternet ve Mobil Şube'den kontrol edebilirsiniz.
- Kuveyt Türk Şubeleri: Ekstre borcunuzu tüm Kuveyt Türk Şubeleri'nden öğrenebilirsiniz. Size en yakın şubemizi keşfedin.
Kuveyt Türk Kredi Kartı Ödemelerinizi Nasıl Yapacaksınız?
Kuveyt Türk Kredi Kartı borcunuzu aşağıdaki seçeneklerden herhangi birini tercih ederek kolayca ödeyebilirsiniz.
- Otomatik Ödeme Talimatı: Hesabınızın bulunduğu Kuveyt Türk şubesine yalnızca bir defaya mahsus olmak üzere, yazılı talimat vermeniz ile ekstre borçlarınız otomatik olarak yatırılacaktır. Sizin sadece, ekstre ödeme tarihlerinde gerekli miktarlarda hesabınızda para bulundurmanız yeterli olacaktır.
- Kuveyt Türk Şubelerinden Ödeme: Ödemelerinizi Kuveyt Türk Şubeleri'ne uğramak suretiyle kolayca yapabilirsiniz. Size en yakın şubemizi keşfedin.
- EFT ile Ödeme: Yurt içindeki tüm bankalardan kart numaranıza EFT havalesi ile ödemenizi kolayca yapabilirsiniz.
- Kuveyt Türk İnternet ve Mobil Şube: Sale Plus Kredi Kartı borcunuzu İnternet ve Kuveyt Türk Mobil’den rahatlıkla ödeyebilirsiniz.
- Kuveyt Türk Müşteri İletişim Merkezi : Sağlam Kart borç ödemenizi Müşteri İletişim Merkezi ’den (444 0 123) de rahatlıkla yapabilirsiniz. Ödeme için Müşteri İletişim Merkezini aradıktan sonra Sesli IVR ’ı kullanarak “Kredi kartı borç ödeme” söyleminde bulunulup kredi kartı borç ödeme işlemi tamamlanabilir.
- PTT Şubeleri: Türkiye'deki bütün PTT şubelerinden ve Online PTT şubesinden de borcunuzu ödeyebilmektesiniz.
Aylık ödemeli hesaplarda düzenli ödemeler bir yıl boyunca maksimum 6 kez, 3 aylık ödemeli hesaplarda bir yıl boyunca maksimum 2 kez ödemesini aksatma hakkı vardır.
Fatura Ödeme Talimatı
Kuveyt Türk Kredi Kartı, Kuveyt Türk anlaşmalı kuruluşların faturalarını otomatik ödeme talimatı ile ödemenize yardımcı olmaktadır.
- Kuveyt Türk İnternet Şube: Fatura Ödeme talimatlarını İnternet Şube'ye giriş yaptıktan sonra aşağıdaki basamakları izleyerek verebilirsiniz.
Ödemeler -> Fatura Ödeme Talimatı
- Kuveyt Türk Mobil Şube: Fatura Ödeme talimatlarını; Mobil Şube'ye giriş yaptıktan sonra aşağıdaki basamakları izleyerek verebilirsiniz.
Ödemeler -> Faturalar -> Fatura Öde
- Kuveyt Türk Şubeleri: Fatura Ödeme talimatlarını tüm Kuveyt Türk Şubeleri'nden verebilirsiniz. Size en yakın şubemizi keşfedin.
Mobil Cihaza TL Yükleme
Kuveyt Türk Kredi Kartınız ile İnternet ve Mobil Şube'den ve tüm Kuveyt Türk İşlematik (ATM)'lerinden herhangi bir ekstra ücret ödemeden Turkcell, Türk Telekom ve Vodafone TL yüklemelerinizi yapabilirsiniz.
Atm Kart Özelliği
Kuveyt Türk İşlematik (ATM)'lerinde, Kuveyt Türk banka kartınızın yanı sıra kredi kartlarınızı da kullanabilir, ATM Bankacılığı'nın 7 gün 24 saat kesintisiz tüm hizmetlerinden yararlanabilirsiniz.
Kuveyt Türk Kredi Kartınız ile Kuveyt Türk İşlematik (ATM)'lerinde şifrenizi kullanarak hesaplarınıza ve kredi kartı bilgilerinize ulaşabilirsiniz. Ayrıca bakiyesi olan cari ve katılım hesaplarınızdan para çekebilmektesiniz.
Yurt Dışı Harcamalarınız
Yurt dışında yaptığınız harcamalar işlemin kayıt tarihindeki banka döviz alış kuru üzerinden endekslenerek bekleyen provizyonlarda gösterilir. İşlemin takas kaydı bankamıza ulaştığındaki banka döviz alış kuru üzerinden dönem içi hareketlere yansıtılır. Döviz alış kurunun değişmesine bağlı olarak bekleyen provizyondaki tutar ile dönem içi hareketlere yansıyan tutar farklı olabilir.
Ek Kart
Kuveyt Türk Kredi Kartına bağlı olarak, talebiniz doğrultusunda eşiniz ve 18 yaşını doldurmuş yakınlarınız için ek kart talep edebilirsiniz. Talep ettiğiniz ek kart asıl kartınızın limiti dahilinde sizin belirleyeceğiniz miktarlarda oluşturulabilmektedir. Ancak, ek kartlarla yapılan işlemlerden doğacak borçlardan dolayı, ek kart hamili de asıl kart sahibi ile birlikte müşterek ve müteselsilen sorumludur.
Sanal Kart
Sanal kart, internet üzerindeki alışverişlerinizde kullanabileceğiniz ve daha güvenilir bir ortamda alışveriş yapmanıza olanak sağlayan bir karttır. Kartınızın limitini (asıl kartınızın limitleri dahilinde) siz belirler ve bu kart için hiçbir ekstra ücret ödemezsiniz.
E-Ekstre
Kuveyt Türk Kredi Kartlarınızın ekstrelerini sadece e-posta yoluyla alarak; gereksiz kağıt tüketimini engelleyebilir, doğanın korunmasına siz de katkıda bulunabilirsiniz.
E-Ekstre başvurusu için;
- Kuveyt Türk Müşteri İletişim Merkezi: 444 0 123'ü arayarak Sesli IVR üzerinden “Ekstre alma” söyleminde bulunarak ekstrelerinizin kolaylıkla sizlere e-posta olarak ulaştırılmasını talep edebilirsiniz.
- Kuveyt Türk İnternet Şubesi: Kuveyt Türk İnternet Şubesi'ne giriş yaptıktan sonra aşağıdaki basamakları izleyerek ekstrelerinizin e-ekstre olarak gönderilmesini talep edebilirsiniz.
Kartlar -> Kartlarım -> Kart Detay Bilgileri -> Güncelle -> Ekstre Gönderim Seçenekleri
- Kuveyt Türk Şubeleri: Bütün Kuveyt Türk Şubeleri'nden ekstrelerinizin e-ekstre olarak gönderilmesini talep edebilirsiniz. Size en yakın şubemizi keşfedin.
Kredi Kartları ve Banka Kartlarını İnternet Alışverişine Açma
Yasal düzenleme gereği banka kartı ve kredi kartları internet alışverişlerine kapalı olarak basılmaktadır. İnternet alışverişlerinizi kolaylıkla tamamlayabilmek için işlem yapacağınız kartı internet alışverişlerine açmanız gerekmektedir.
Kartlarınızı ONAY (bosluk) INTERNET (bosluk) kartinizin son 4 hanesini yazip 2848'e SMS göndererek, İnternet / Mobil Şube Kart Ayarları menüsünden veya Çağrı Merkezi aracılığı ile internet harcamalarına açabilir/kapatabilirsiniz.
Kart Harcama İtirazı
Kredi kartınıza / ATM kartınıza ait hesap hareketlerinde hatırlayamadığınız veya bilginiz dahilinde olmadan yapıldığını düşündüğünüz işlemler varsa aşağıdaki adımları uygulayınız.
İşyerlerinin tabela isimleriyle hesap hareketlerinize yansıyan isimler farklı olabilmektedir. Öncelikle o tarihte yaptığınız benzer tutardaki harcamalarınızı hatırlamaya çalışınız.
Farklı ATM’lerde para çekme işlemlerinde ilgili tutar hesap hareketlerinize komisyon ücretiyle beraber yansıtılmaktadır. (İşlem tutarının %1’i +0,91 TL) Bu açıklamaya göre para çekme işlemini hatırlamaya çalışınız.
Bunlara rağmen işlemi hatırlayamıyorsanız 444 0 123 numaralı çağrı merkezimizi arayınız.
Hangi durumlarda itirazda bulunabilirim?
Ben yapmadım!
İşlemin tarafınızca ya da yetki verdiğiniz bir kişi tarafından yapılmadığı durumlarda kartınızı çağrı merkezimiz aracılığıyla kapattırdıktan sonra itiraz edebilirsiniz
Ürün/Hizmet alamadım!
Ödemesini yaptığınız işleme ait ürünü/hizmeti işyerinden temin edemediğiniz durumlarda itiraz edebilirsiniz.
İşlem mükerrer yansıdı!
Aynı tarih ve tutardaki işlemin kartınıza birden fazla kez yansıtıldığı durumlarda itiraz edebilirsiniz.
Teslim edilen ürün hatalı/kusurlu!
Teslim edilen mal hatalı, kusurlu veya istenilen ürünle gelen ürünün kalitesi birbirinden farklı olması durumunda itiraz edebilirsiniz.
İşlem tutarı hatalı!
İşlem tutarının olması gerekenden farklı olduğu durumlarda itiraz edebilirsiniz.
Tutarı farklı şekilde ödedim!
Harcama tutarını farklı şekilde ödendiğiniz halde Kuveyt Türk banka/kredi kartı hesabınıza borç olarak kaydedildiği durumlarda itiraz edebilirsiniz.
İtirazda bulunurken nelere dikkat etmeliyim?
Kartınızda tarafınızca veya yetki verdiğiniz bir kişi tarafından yapılmayan işlem bulunuyorsa, ilk yapmanız gereken güvenliğiniz için kartınızı 444 0 123 numaralı çağrı merkezimiz aracılığıyla kapattırmaktır.
Kartınızla yapılan bir işleme itiraz edebilmesi için kart kuruluşlarının belirlediği süreler içerisinde başvuruda bulunulması gerekmektedir. İtirazınızı mümkün olan en kısa süre içerisinde tarafımıza iletmeniz gerekmektedir.
Tarafımıza göndereceğiniz Kart Harcama İtiraz Formu’nda imzanız bulunmalıdır.
İtiraz edilen işlem(ler) Ek kart ile yapılmışsa Harcama İtiraz Formunda belirtilen alana ek kart numarası yazılmalı ve form ek kart sahibi tarafından imzalanmalıdır.
Kart Harcama İtiraz Formu’nda birden fazla itiraz sebebi seçilmemelidir.
Seçtiğiniz itiraz sebebinde sizden istenen destekleyici bilgi/belgeleri eklemeniz gerekmektedir.
İtiraz edilen tüm işlemler “İşyeri Adı”, “İşlem tutarı”, “İşlem tarihi” her biri ayrı bir satırda belirtilerek yazılmalıdır.
Tarafımıza göndereceğiniz Kart Harcama İtiraz Formu muhatap bankalara iletileceği için eksiksiz ve okunaklı olmasına dikkat ediniz.
Kart Harcama İtiraz Formu’na Nasıl Ulaşabilirim?
Kart Harcama İtiraz Formu’na aşağıdaki linkten veya size en yakın şubemizden ulaşabilirsiniz.
Kart harcama itiraz formu yukarıda belirtilen kurallar çerçevesinde doldurulmalı ve formun altında da belirtilen harcamaitirazi@kuveytturk.com.tr adresine gönderilmelidir.
Not: İtirazınız, 5464 sayılı Banka ve Kredi Kartları Kanunu ile Uluslararası Banka ve Kredi kartı kurallarınca işleme alınmakta olup en az 45 günü bulabilen bir değerlendirmeden geçmektedir. Bu süre zarfında, Bankamızca yapılacak ön inceleme sonucu uygun bulunması halinde, Bankamız itiraz ettiğiniz harcama tutar(lar)ını kredi kartı hesabınıza geçici olarak alacak kaydedecektir. İtirazınızın olumlu sonuçlandırılamaması halinde söz konusu işlem tutar(lar)ı kredi kartı hesabınıza tekrar borç kaydedilecektir. Banka kartlarında (ATM/Vadesiz hesap kartı) geçici alacak uygulaması bulunmamaktadır. İtiraz süreci olumlu olarak sonuçlandığında hesaba alacak verilecektir.