İnternet Şube Kullanımı
- Hesap akışınızda beklenmedik / habersiz işlem yapılması durumunda Kuveyt Türk müşteri İletişim Merkezi’ni (444 0 123) arayarak süreç hakkında bilgi alabilir, durumu açıklayarak hesabınızın güvenliğini sağlayabilirsiniz.
- Kuveyt Türk İnternet Şube’ye giriş yaparken bilgilerinizin kimse tarafından görülmediğinden emin olunuz.
- Kuveyt Türk İnternet Şube’den çıkmak için mutlaka “Güvenli Çıkış” butonunu kullanarak işleminize son veriniz.
- BDDK tarafından 15.03.2020 tarihinde yayımlanan Bankaların Bilgi Sistemleri ve Elektronik Bankacılık Hizmetleri Hakkında Yönetmelik’teki 11. madde uyarınca bankalar müşterilerinin aktivitelerinin kaydının tutulmasıyla mükelleftir. Bu sebeple İnternet Bankacılığı kapsamında yaptığınız işlemlerin kaydı, Kuveyt Türk Katılım Bankası A.Ş. tarafından tutulmaktadır.
- Kuveyt Türk İnternet Şube’ye girdiğinizde, gün içerisinde hesabınıza hatalı giriş yapıldıysa “Başarısız Girişler” ekranı açılır. Buradaki hatalı giriş denemelerini kontrol ederek 3. şahısların hesaplarınızı kullanıp kullanmadıklarını kontrol edebilirsiniz.
- “Başarılı Ziyaretleriniz” ekranına ise “Güvenlik” menüsü altından erişerek en son ziyaretlerinizin tarih ve saat bilgilerini görebilirsiniz. Bu bilgiyi de kontrol ederek sizden sonra 3. şahısların hesaplarınızı kullanıp kullanmadıklarını kontrol edebilirsiniz.
Güvenli İnternet Kullanımı
- Halka açık bilgisayarlardan İnternet Bankacılığı işlemlerinizi asla yapmayınız. Çünkü halka açık bilgisayarlarda, kullanıcı adınızı ve parolanızı gizlice kaydeden yazılımlar olabilir.
- E-posta aracılığıyla veya başka bir ortamda sunulan web sayfalarını kullanmayınız. Farklı sayfalardan yönlendirme yoluyla Kuveyt Türk İnternet Şube’ye giriş yapmayınız.
- Kuveyt Türk Katılım Bankası, cep telefonunuza veya bilgisayarınıza herhangi bir sertifikasyon yüklemesi yapmanızı talep etmez. Bu yöntemle telefonunuza virüs içeren link gönderilip SMS şifre mesajlarınıza ulaşılmak istenebilir. Web sayfasında çıkan bu tür bilgi ekranlarına herhangi bilgi girişi yapmayınız.
Kişisel Bilgisayar Kullanımında Nelere Dikkat Edilmelidir?
- Kendi bilgisayarınızda mutlaka antivirüs yazılımı ve kişisel güvenlik duvarı kullanınız.
- Kullandığınız işletim sistemini mutlaka güncel tutunuz. En son kullanıma sunulan güvenlik yamalarını (Security Patch) vakit kaybetmeden yükleyiniz.
- Microsoft tabanlı sistemler için Windows 10 ve üzeri işletim sistemleri kullanınız.
- Sadece güvenli sitelerden yazılım veya uygulama indiriniz. İndirdiğiniz programı, önce antivirüs programı ile tarayınız.
- Korsan program satan kişilerden aldığınız yazılım (crack) ve oyun CD’leri sizin için tehlike teşkil eder. Kırılmış yazılım veya oyunların yer aldığı imajlarda, kötü amaçlı programlar (Trojan, virüs, worm vb.) olabilir.
Şifre Güvenliği İçin Neler Yapılmalıdır?
- Şifrenizi, bilgisayarınıza veya tarayıcınıza kaydetmeyiniz.
- Şifrenizi girerken Kuveyt Türk İnternet Şube’de bulunan “Sanal Klavye” özelliğini kullanınız. Sanal klavye, bilgisayarınızın klavyesindeki tuşları kullanmadan fare yardımıyla şifrenizi girmenize olanak tanır. Böylece haberiniz olmadan bilgisayarınıza yüklenmiş olabilecek “keylogger” adlı klavyeden girdiğiniz tuşları kaydeden programların birçoğundan korunabilirsiniz.
- Şifrelerinizi, belirli aralıklarla değiştiriniz. Şifreniz aracılığıyla gerek Kuveyt Türk Mobil gerekse İnternet Şube’ye giriş yapmanızdan itibaren gerçekleştirdiğiniz işlem ve hareketlerin kayıtları Bankamız tarafından tutulmaktadır.
- Şifrelerinizi belirlerken aşağıdaki kurallara dikkat ediniz. Şifrenizin geçerli ve güvenli olması için şu özellikleri taşımalıdır:
- Ardışık, tekrar eden veya kolay tahmin edilebilecek rakamlardan (123456 ve 111111 gibi) oluşmamalıdır.
- Şifreniz sadece rakamlardan oluşmalı ve 6 haneli olmalıdır.
- T.C. kimlik, müşteri veya telefon numarası ile doğum tarihi gibi kolayca tahmin edilebilecek sayılar içermemelidir.
- Yeni şifreniz, kullandığınız son 3 kombinasyondan farklı olmalıdır.