Kuveyt Türk’ün Sorumlulukları
Üç Aşamalı Giriş Ekranı
- İnternet Bankacılığı hizmetlerimize erişim için 3 aşamadan oluşan güvenlik kontrollerinden geçmeniz gerekmektedir.
- İlk aşamada; müşteri ve telefon numarası, güvenlik kodu (doğrulama resmi, Captcha) ve Tek şifre girmelisiniz. Eğer şifreniz yoksa veya hatırlamıyorsanız, Anında Şifre butonunu kullanarak yeni şifre oluşturabilirsiniz.
- İkinci aşamada, güvenlik resmi doğrulaması yapılır. Bilgilerde tutarsızlık olması halinde Kuveyt Türk Müşteri İletişim Merkezi (444 0 123) ile görüşmelisiniz.
- Son aşamada ise cep telefonunuza sms olarak gelen doğrulama kodunu ilgili alana girerek veya telefonunuza gelen Mobil Onay'dan onay vererek İnternet Bankacılığı’na giriş yapabilirsiniz.
Sanal Klavye
- Genel kullanıma açık, internet kafe gibi yerlerde, “Keylogger” isimli klavye hareketlerini kaydeden programlar bilgisayarlara yüklü olabilir. Bu tür ortamlarda Sanal Klavyeyi kullanarak şifrenizin çalınmasını engelleyip güvenliğinizi sağlayabilirsiniz.
İşlem Limitleri
- İnternet işlem limitlerinizi Kuveyt Türk İnternet Şube’den düşürebilirsiniz. Limit yükselmek için ise şubenizle iletişime geçebilirsiniz.
- Kuveyt Türk Mobil işlem limitleriniz, ilk kullanımınızda standart İnternet Şube limitleri ile aynı olacak şekilde tanımlanır. Kuveyt Türk Mobil’e özel olarak işlem limitinizi azaltmak için İnternet Şube veya Kuveyt Türk Müşteri İletişim Merkezi (444 0 123) üzerinden talimat verebilirsiniz. Limit yükseltme işlemlerini ise şubenizden gerçekleştirebilirsiniz.
- Dış uygulamalar için işlem limitleriniz, Kuveyt Türk Mobil limitleriniz ile aynı olacak şekilde tanımlanır. Dış uygulamalara özel olarak işlem limitinizi azaltmak veya artırmak için Kuveyt Türk Müşteri İletişim Merkezi (444 0 123 – 0850 251 0 123) ile irtibata geçebilirsiniz.
IP Kısıtlaması / Ülkesel IP Kısıtlama
- Kuveyt Türk İnternet Şube veya Müşteri iletişim Merkezi (444 0 123) aracılığıyla IP sınırlaması yaparak internet şubenize yalnızca belirlediğiniz IP aralığından girilmesini sağlayabilirsiniz.
- Kısıtlamanın eklenmesi veya kaldırılması için Kuveyt Türk İnternet Şube’deki Ayarlar –> Kısıtlar –> IP Kısıtlama adımları üzerinden İnternet Bankacılığı güvenliğinizi artırabilirsiniz.
Hesap Kısıtlama
- Kuveyt Türk İnternet Şube’deki hesaplara “Sadece İzleme” yetkisi vererek parasal işlemlere kapatabilirsiniz. Kısıtlamanın kaldırılması için Kuveyt Türk Müşteri İletişim Merkezi (444 0 123) veya şubenizle irtibat kurabilirsiniz.
Tanımlı Alıcı Sınırlandırma
- Kuveyt Türk İnternet Şube üzerinden para transferini sadece mevcut tanımlı alıcılarınızla sınırlı tutabilirsiniz. Kısıtlamanın kaldırılması için Kuveyt Türk Müşteri İletişim Merkezi (444 0 123) veya şubenizle irtibat kurabilirsiniz.
Güvenli İmzalama
- Kuveyt Türk Mobil Şube’de VeriSign SSL (Secure Socket Layer) sertifikalama yöntemleri kullanılır. Uygulama ayrıca VeriSign ile imzalanmaktadır.
- Dış uygulamalar ile Kuveyt Türk, VeriSign SSL (Secure Socket Layer) sertifikalama yöntemlerini kullanarak iletişim sağlamaktadır.
Müşterilerimizin Sorumlulukları
- Sosyal medyada yer alan ve bankamız tarafından yayımlanmış gibi gösterilen kampanya, çekiliş gibi ifadelere karşı dikkatli olunuz. Güncel kampanyalarımız hakkında buradan bilgi edinebilirsiniz. Resmi sosyal medya hesaplarımız ise şunlardır:
- Facebook: https://www.facebook.com/KuveytTurk
- Instagram: https://www.instagram.com/kuveytturk/
- X: https://twitter.com/kuveytturk
- X KT Destek: https://twitter.com/KTDestek
- TikTok: http://tiktok.com/@kuveytturk
- YouTube: https://www.youtube.com/user/KuveytTurkBankasi
- Dolandırıcılık faaliyetlerine karşı dikkatli olunuz. Sizi arayarak kendilerini polis, savcı, hakim gibi devlet görevlileri olarak tanıtan kişilerin şifre, kart, hesap bilgisi taleplerine itibar etmeyiniz.
- Telefonunuza gelen tek kullanımlık şifreler ve kart bilgileriniz size özeldir. Bu tür bilgileri kimseyle paylaşmayınız.
- Kuveyt Türk İnternet Şube’yi kullanmak için tarayıcınıza www.kuveytturk.com.tr yazıp giriş yapabilirsiniz.
- Kuveyt Türk Katılım Bankası’ndan gönderildiği iddiasındaki e-postalara dikkat ediniz. Bankamızdan size sadece bilgilendirme amaçlı e-posta gönderilmektedir. Sizden herhangi bir bilgi talebinde bulunulmamaktadır. Böyle bir durumla karşılaştığınızda, Kuveyt Türk Müşteri İletişim Merkezi’ni (444 0 123) arayarak bilgilendirme yapabilirsiniz.
- Kuveyt Türk API Market web sitesinde yayımlanan ve “Kuveyt Türk API’lerini Kullanan Dış Uygulamalar” listesinde olmayan uygulamaları kullanmayınız.
- Cep telefonunuzun sizden başka biri tarafından kullanılmaması için telefon açılış şifresi ve tuş kilidi kullanınız.
- Bilgisayarınızı, virüslere ve benzeri programlara karşı korumak için Antivirüs programının bilgisayarınızda kurulu ve güncel olmasına özen gösteriniz.
- Cep telefonunuzu virüslere ve zararlı yazılımlara karşı koruyunuz. Antivirüs uygulamasının kurulu ve güncel olmasına dikkat ediniz. Resmi uygulama marketleri (AppStore, Google Play Store, vb.) dışındaki platformlardan telefonunuza uygulama indirmeyiniz.
- Bilgisayarınızda, kişisel güvenlik duvarı (firewall) yazılımının kurulu olmasına özen gösteriniz.
- Güvenliğinizi artırmak için web tarayıcınızı güncel tutunuz.
- İnternet kafeden, yabancı veya güvenmediğiniz bilgisayardan Kuveyt Türk İnternet Şube’ye giriş yapmayınız.
- Kuveyt Türk Mobil, güvenliğiniz için 500 saniye içerisinde herhangi bir aktif işlem yapmamanız durumunda oturumunuzu sonlandırmaktadır. Uygulama açıkken başkalarının erişebileceği yerlere telefonunuzu bırakmayınız.
- Dış uygulamalarda, uygulamanın içerdiği işlem tipine göre oturum kapatılmadığı belirli bir süre oturumunuz açık kalacak ve işlem yapılabilecektir. İlgili süre sonunda işlem yapabilmek için yeniden müşteri girişi yapmanız gerekmektedir. Uygulama açıkken başkalarının erişebileceği yerlere telefonunuzu bırakmayınız.
- İnternet Bankacılığı güvenlik ayarlarınızı kontrol ederek size uygun bir yapı oluşturunuz.
- İnternet Bankacılığı işlemlerinizin teyidi için yalnızca 444 0 123 numaralı hattan yapılan aramalara yanıt veriniz.